از بس فوتبال پر از پرخاش و تهمت زدن و نیش در جان هم فرو کردن شده که وقتی یک نفر این کارها را انجام نمی‌دهد خود به خود این استعداد را دارد که کاپ اخلاق و جوانمردی را تقدیمش کرد!
کد خبر: ۹۴۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 17 February 2021

به گزارش تابناک ایلام به نقل از عصر ایران؛ کسانی که در فوتبال کار فنی می‌کنند در پایان نیم‌فصل و فصل کاغذ و قلم می‌آورند و در مورد بازیکنان حرف می‌زنند، عدد و رقم‌ها را توی جدول می‌گذارند، تعداد دقایق حضور بازیکنان در زمین و پاس گل و گل‌های آن‌ها را می‌شمارند اما فوتبال زوایای دیگری هم دارد که کمتر در مورد آن حرف می‌زنیم. یعنی همیشه جنجالی‌ها و یاغی‌ها بیشتر مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار می‌گیرند اما کسانی هستند که مثل الماس می‌درخشند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

  در لیگ گذشته شیخ دیابانه با رفتار و گفتاری جنتلمنانه همه را غافلگیر کرد و در نیم‌فصل اول امسال محرم نویدکیا فوق‌العاده بود. چهارسال پیش وقتی به عنوان بازیکن آخرین روزهایش را می‌گذراند مهمان برنامه 90 بود با خشمی متراکم در مورد  مورد حسین فرکی، استیماچ، چرخابی، کفعمی، خوروش، ابرقویی و سایرین تند و تلخ حرف زد. خیلی گزنده. در نقدش نوشتیم. آن حرف‌ها را الان کسی دوست ندارد به خاطر بیاورد. چیزی به اعتبار شاه‌ماهی زاینده‎‌رود اضافه نکرد.

  اما لیگ امسال وقتی به عنوان سرمربی کنار تیم ایستاد، همان مُحرم بود اما به جای لباس سپاهان، کت و شلوار تنش کرد و آرام آرام موهایش ریخت. سپاهان در پنج هفته اول دو شکست خورد اما هواداران کنار ستاره‌شان ایستادند تا مزد این آرامش را با صدرنشینی بگیرند. تیم محرم نویدکیا نه تنها خوب و با کیفیت بازی کرد بلکه رفتار خود او که از جوان‌ترین مربیان لیگ است را می‌شود تا امروز به عنوان الگو تدریس کرد.

  محرم نه کیفیت تیم‌های دیگر را تحقیر کرد، نه وارد کُری‌خوانی‌های کودکانه شد، نه در شبکه‌های اجتماعی با توهین به دیگران لایک و فالوور جمع کرد و نه حتی به عادت سایر مربیان به داورها تاخت. موقر و جنتلمن در مورد حریفان صحبت کرد و تمام قد کنار بازیکنانش ایستاد. نه افشاگری نمایشی کرد، نه در مورد فساد حرف‌های بی‌سند و مدرک زد.

محرم نویدکیا

  یک نیم‌فصل برای حکم نهایی صادر کردن خیلی زود است اما تا همین‌جا محرم نویدکیا پدیدۀ فوتبال ایران است. خیلی‌ها برایش کف زده‌اند. از بس فوتبال پر از پرخاش و تهمت زدن و نیش در جان هم فرو کردن شده که وقتی یک نفر این کارها را انجام نمی‌دهد خود به خود این استعداد را دارد که کاپ اخلاق و جوانمردی را تقدیمش کرد!

  در حالی که هواداران، بازیکنان، پیشکسوتان و برخی مدیران دو باشگاه «فرهنگی!-ورزشی» پرسپولیس و استقلال که دولتی هم هستند در توهین و پرخاش به همدیگر گوی سبقت را می‌ربایند رفتار سرمربی سپاهان اصفهان سزوار هزاران بار تحسین است. او سرمربی تیمی در قعر جدول نیست که احیاناً با رفتارهای نمایشی بخواهد برای خودش احترام و توجه بخرد، تیمش یکی از پرافتخارترین‌ها در تاریخ لیگ برتر است و یک مدعی که پا پس نمی‌کشد، هم در تهران پرسپولیس را متوقف کرد و هم در اصفهان استقلال را شکست داد.

  اتفاقاً در اصفهان هواداران تندروی ها‌یی وجود دارد که فشار می‌آوردند او از تاکتیک «موشک جواب موشک» استفاده کند و می‌گویند این همه حجب و حیا در نهایت به زیانش خواهد بود چون داورها راحت علیه سپاهان سوت خواهند زد و رقیبان با خیال آسوده حاشیه می‎سازند اما محرم نویدکیا تا امروز روی اصولش ایستاده و این اتفاق مبارک و خوشایندی است. باید در این مورد بیشتر حرف بزنیم و به دیگران نشان بدهیم که ستاره‌ شدن راهش این است نه فحاشی درون زمین و هتاکی در شبکه‌های اجتماعی!/ح

 

بیشتر بخوانید

حادثه زمین فوتبال چوار در پیشینه ورزش جهان به ثبت برسد

اولین بازیکن جداشده پرسپولیس در نیم فصل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار