جناب حاتمی ، منابع گازی منطقه باباگیر استان ایلام چه ربطی به صغرا و کبری چیدن مردمان ستمدیده این دو استان دارد ؟
کد خبر: ۹۴۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ 16 February 2021

تابناک ایلام ،محسن شفیعی :: به لحاظ پرهیز از اطاله کلام مستقیما به برخی از موارد مطروحه توسط جنابعالی (معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه) می پردازم :

 

1 ــ منابع گازی منطقه باباگیر استان ایلام چه ربطی به صغرا و کبری چیدن مردمان ستمدیده این دو استان دارد ؟

چرا از یک پیش فرض ناقص ، حکم نهایی صادر کرده اید ؟ بدون تردید مردمان مظلوم دیار کرمانشاه و ایلام نه تنها از نظر ایلامیان ، دو همسایه با وجوه متعدد مشترک هستند بلکه بسان یک پیکرند زیرا اساسا هم سرنوشتی ما ناشی از خون و قوم و نژاد و قبیله ماست که این دو استان ستمدیده در طول تاریخ را به « ما » تبدیل کرده است و آنچه موجب ضربه به « ما » شده است ، فقط تصمیمات و نگرش های ناصواب سیاستگذاران و مدیرانی است که با نگاه ارباب و رعیتی به این پیکر واحد ، نگاه دو سویه داشته و دارند که از یک سو بخشی از این پیکر واحد را مرکز فخر و خیر خواهی و بخش دیگر را مستحق کمک و ترحم بر می شمارند .

2 ــ چگونه باید پذیرفت که مرزبندی های استانی در ردیف مرزبندی کشورها و مانند همکاری های بین کشورها قلمداد می شود ؟

اگر از نگاه جنابعالی استان همسایه ، بسان کشور همسایه است که بسیار بر ابهامات افزوده اید ، یا شاید ناشی از دیدگاه جهان وطنی جنابعالی باشد که در هر صورت این تمثیل ناروا مغالطه ای بیش نیست زیرا الزامات دولت سرزمینی یا کشورها در نظام بین المللی با شرایط داخلی کشور ، آن هم دو استانی که مردمانش خود را با هم و برای هم معنا و مفهوم کرده اند ، تفاوت اساسی دارد .

برادر محترم اگر ایلام را همسایه می پندارید لااقل با ادبیات کشور همسایه ما را مخاطب خود نسازید ، جنابعالی در جایگاهی که نشسته اید بایستی بیش از دیگران به این امور آگاه باشید که بخش اعظم حق و حقوق هریک از ما انسان های این عصر و زمانه ناشی از سرزمینی است که در آن زاده شده ایم و تابعیت ملی ، منشاء اساسی ترین حقوق ماست و کسی که در آن سوی مرزها و خارج از محدوده سرزمینی یا کشور است ، چنین جایگاه حقوقی ندارد .

3 ــ استان ایلام با دارا بودن نود و پنج درصد منابع نفت و گاز غرب کشور ، چرا باید از تشکیلات مستقل نفت و گاز محروم بماند ؟

این حق را کدام سیاستگذاران به ناصواب از مردم ستمدیده ایلام ستانده اند ؟ آیا وزیری که جنابعالی از تجربه سکانداری وزارتخانه های مختلفش به اندازه سن نماینده ایلام سخن گفته اید در طول این سالیان دور و دراز چشمش به روی این همه منابع عظیم نفت و گاز استان ایلام بسته بود که لااقل به مطالبه به حق این مردم ستمدیده ، به تأسیس دفتر مستقل نفت و گاز رضایت دهد ؟ شکایت این نابرابری و بی عدالتی را باید به کجا برد ؟

با کدام متر و معیار و مبنای کارشناسی که از آن دم زده اید بایستی در محدوده جغرافیایی نود پنج درصدی منابع نفت و گاز یک استان ، تأسیسات پالایشگاه اش دویست کیلومتر دورتر از آن ایجاد شود ؟

4 ــ چرا واژگونه و با فضا سازی و دو قطبی کردن مردمی که از یک رگ و ریشه اند ، قصد دارید میدان گازی باباگیر را از محدوده جغرافیایی استان ایلام جدا کنید ؟ میدان گازی ای که یکی از اهداف تأمین خوراک پتروشیمی پالایشگاه ایلام است و از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست ، به مسجد حرام است .

5 ــ جای بسی شگفتی است که زبان به تهدید گشوده اید که سامانه گرمسیری که یک پروژه ملی است و برای دو استان کرمانشاه و ایلام تعریف و هدف گذاری شده است و رهبری نظام بر آن صحه گذاشته اند ، بعنوان باج خواهی در قبال میدان گازی باباگیر ایلام به رخ کشیده اید که اگر با قیاس و معیار جنابعالی رفتار شود باید حوزه آبریز استان کرمانشاه که از سرزمین های همدان و کوردستان شکل گرفته است برخوردی مشابه شود .

موارد دیگر را به وقت دیگر موکول می کنیم و از جنابعالی تقاضامندم که در نوع ادبیات و نگرش خود به استان ایلام تجدید نظر فرمایید ./م

1399/11/27

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
جناب آقای محسن شفیعی عزیز ----- با بخش اول سخنان شما موافقم اما متاسفانه در ادامه دقیقاً همان ادبیاتی را به کار بردید که متاسفانه آقای حاتمی در گفتار خود پیشتر به کار برده اند... پافشاری بر مسائلی تفرقه انگیز که ادامه آن سبب خسران هر چه بیشتر مردمان ایلام و کرمانشاه (که در واقع از یک نژاد و ریشه اند) خواهد شد... به عنوان مثال اگر با دیدگاه شما به مورد پنجم گفتارتان نگاهی مجدد بیاندازیم متوجه خواهیم شد که همان لحن گفتار آقای حاتمی تکرار شده است ... ادبیاتی مبتنی بر سهم خواهی در پروژه های کلان ملی ... به عبارت دیگر شما عملاً موافق با طرح گرمسیری غرب هستید چون "یک پروژه ملی است و برای دو استان هدف گذاری شده و رهبری بر آن صحه گذارده اند" حال چرا همین دلایل را برای " احداث پالایشگاه گازی و پتروشیمی غرب کشور" به کار نمی گیرید؟ این طرح پالایشگاه نیز یک پروژه ملی است، نه برای دو استان بلکه برای غرب کشور برنامه ریزی و احداث خواهد شد و مطمئناً رهبری نیز بر احداث آن صحه گذاشته اند؟ .... لذا توصیه من به شما و آقای حاتمی به عنوان دو تن از خبرگان منطقه غرب کشور این است که ادبیات تفرقه انگیز خود را کنار بگذارید.... برای این مردم نوع نگرش جداسازی قومی و قبیله ای تان، خسته کننده و ملال آور است .... وضعیت فعلی دو استان نتیجه همین ادبیات تفرقه انگیز در طول سالیان گذشته است... لطفاً آن را کنار بگذارید... به مردم فرصت نفس کشیدن و زندگی سرشار از دوستی بدهید.... برای خانه ی همسایه ات هم ، چراغ آرزو کن قطعا حوالی خانه ات روشن تر خواهد شد… یا علی....
پاسخ ها
رضا
| Singapore |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مطمئنا بین آب طرح گرمسیری که منشائش سد داریان کرمانشاهه و مدیریت نفت استان ایلام طرح آب بسیار بسیار مهمتره چون منفعتش برای مردم و کشاورزانه و آباد شدن بیابانهای مهران و دهلران. خوزستان با اون همه نفت چه خیری ازش دیده که حالا ایلام یا کرمانشاه بخواد ببینه.
Htr
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
احسنت....درود بر نویسنده مطلب.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار