سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده در زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی گفت: قیمت گوشت مرغ در اصفهان کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 16 February 2021

اسماعیل نادری روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر تصریح کرد: امروز در کارگروه تنظیم بازار قیمت تمام شده مرغ گرم ۲۱۵ هزار ریال در سطح استان به تصویب رسید و مقرر شد این قیمت بر بسته بندی مرغ درج شود و خرده‌ فروشی‌ها با این قیمت توزیع کنند.
وی ادامه داد: همچنین سازمان جهاد کشاورزی موظف شد در این خصوص نظارت کافی را در سطح مرغ‌داران و سازمان صمت نیز در سطح خرده فروشی نظارت داشته باشند.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان افزود: همچنین مراکز توزیع  گوشت مرغ منوط به فروشگاه‌های زنجیره‌ای نخواهد بود و تلاش می‌کنیم این مراکز توزیع در سطح استان به ۵۰۰ مرکز افزایش یابد و در مجموع با توجه به تمهیدات صورت گرفته شاهد کاهش قیمت مرغ طرف چند روز آینده خواهیم بود.
وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد مرغداران و کشتارگاه‌های استان اصفهان ورودی و خروجی خود را در سامانه رهتاب و سامانه جامع تجارت ثبت کنند.
نادری اضافه کرد: کلیه مرغداران پس از ثبت میزان ثبت مرغ زنده در سامانه رهتاب و دریافت تاییدیه آن از شرکت‌های تعاونی که پیگیر امور مرغداران هستند در دوره‌های بعدی می‌توانند نهاده دریافت کنند و ارائه نهاده به مرغداران در دوره بعدی منوط به ثبت میزان تحویل مرغ زنده به کشتارگاه‌ها و ثبت آن در سامانه رهتاب است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: همچنین در اولین دستور کار جلسه امروز وضعیت فروانی میوه، قیمت آن و چگونگی توزیع و نظارت بر آن در شب عید مورد بحث قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس کمیته نظارت بر هماهنگی قیمت‌ها با حضور دستگاه‌های نظارتی و بخش خصوصی در میدان میوه ‌و ‌تره‌بار تشکیل می‌شود و میزان ورود، کیفیت و قیمت میوه از مبداء بررسی شود.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان افزود: همچنین بازرسان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف به صورت مستمر تا پایان سال بر میدان‌های میوه و تره‌بار، سردخانه‌ها باراندازها در خصوص میزان ورود، انبار و احتکار میوه نظارت خواهند داشت و در صورت تخلف مراتب را به دستگاه‌های نظارتی و مسوول گزارش خواهند کرد.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش خرده فروشی‌ها، مقرر شد بازرسان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف و اتحادیه بر روند توزیع و فروش میوه در خرده فروشی‌ها به صورت مستمر و جدی نظارت و تخلفات را به نهادهای نظارتی گزارش کنند.
نادری با بیان اینکه شب عید در خصوص فراوانی میوه نگرانی وجود ندارد، اظهار کرد: مردم گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب  را به سامانه ۱۲۴ یا بازرسی اصناف گزارش کنند.
وی با اشاره به دستور کار دیگر جلسه امروز در خصوص قیمت شکر گفت: قیمت شکر در بسته‌های یک کیلویی ۸۷ هزار ریال در سطح استان تعیین شد و فروش بیش از آن گرانفروشی محسوب می‌شود.
وی افزود: فروش فله‌ای شکر ویژه صنایع و کارخانجات مثل نوشابه‌سازی، تولید نبات و امثال آن است و فروش فله‌ای برای خانوارها تخلف و هیچ واحد خرده‌فروشی حق ندارد شکر را به صورت فله‌ای توزیع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار