جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام؛
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: هنرمندان در برابر این هجمه های فرهنگی غربی وظایف خطیری دارند و باید در قالب اشعار، نقاشی، داستان و سایر حوزه های هنری در مقابل این ناتوی فرهنگی پاسخگو باشند.
کد خبر: ۹۴۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 16 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ قدرت الله کریمیان در آیین تجلیل از هنرمندان جشنواره شعر مقاومت و ادبیات داستانی بسیج و دفاع مقدس (رازهای ارغوانی و مکتب شهید سلیمانی) اظهار داشت : گسترش فضاهای مجازی، شبکه های اجتماعی، فیلم ها و تبلیغات مسموم ماهواره ای به ویژه در سال های اخیر باعث شده که زندگی های اصیل ایرانی و قشر جوان را تحت تاثیر قرار دهد.وی

وی افزود: هنرمندان ترسیم کننده مسیر آینده هستند و آیندگان بر مبنای آثار فاخر هنری و ادبی تصمیم گیری می کنند و از احوال گذشته با خبر می شوند.

کریمیان یادآور شد: این قشر که آیینه تمام نمای جامعه زمان خویش هستند، باید در هنر خود شفافیت و ظرافت همراه با صراحت را به آیندگان و نسل های بعد از خود منتقل کنند.

وی تاکید کرد: دیدگاه ها و مبانی فکری و هنری آیندگان ترسیم کننده مسیر آینده است ‌و الان در این برهه حساس زمانی، هدف هنرمندان باید دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و بازگویی هجمه های دشمنان و اهداف شوم آنها برای کشور ما باشد.

کریمیان افزود: ایران اسلامی سرشار از ظرفیت ها انسانی و طبیعی است که از جمله این منابع غنی، قدمت بسیار بالای هنر و ادبیات در این مملکت است که یک پشتوانه بزرگ برای جامعه بزرگ هنرمندان و ادیبان محسوب می شود.

مدیرکل حوزه هنری استان ایلام نیز در این مراسم گفت: حیات بشری از هنر و ادبیات جدا نیست و هنر در واقع وجود تشنه جامعه را سیراب و احساس واقعی مردمان در هر شرایطی توسط هنر جلوه گر می شود.

محمدعلی قاسمی اظهار داشت: داشته های بشری در قالب هنر حفظ و پاسداشت و هنر زبان مشترک همه انسان هاست، هنرمندان در قالب هنر خود سرمایه های معنوی را حراست و پاسداشت کنند./م

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار