سومین کنگره ملی خانواده در بستر فضای مجازی در استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 15 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دومین مرحله از سومین کنگره ملی خانواده در بستر فضای مجازی در استان ایلام برگزار شد.

در این نشست که با همکاری موسسه قرآن و عترت طاها دهلران، مرکز نیکوکاری کرامت دهلران و بنیاد ملی خانواده برگزار شد، بیش از ۵۰ نفر از فعالین قرآن و مربیان فرهنگی، اجتماعی و مادران دغدغه مند در حوزه تربیت فرزندان به صورت حضوری و بالغ بر ۳۰۰ نفر نیز به صورت آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی شرکت کردند.

حسن لاهوتی، استاد دانشگاه و مدرس این دوره آموزشی به بیان معیارهای صحیح تربیتی در خانواده پرداخت و بیشتر مباحث آموزشی خود را حول محور رفتارهای اجتماعی کودکان و نوجوانان در بیرون از محیط خانواده ارائه کرد.

وی زندگی از نظر نوجوانی ۱۲ ساله، در بیرون رفتن با رفقا، ورزش کردن و وقت گذرانی دانست و بیان داشت: نوجوان در بیرون از خانه، آقای خودش است، امّا در کنار آن دغدغه باز گشت به محیط خانه را نیز دارد. و وقتی به خانه می‌رود، به محیطی کاملاً متفاوت از بیرون وارد شده و به فردی کاملاً متفاوت تبدیل می‌شود.

لاهوتی، به اهمیت خانواده اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا خانواده تنها عاملی است که بیشترین تأثیر را در پیشرفت آتی فرد دارد. نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت نوجوانان و دیدگاهی که نسبت به خود دارد ایفا می‌کند.

این استاد دانشگاه با بهره‌گیری از تفسیر آیات قرآن کریم و نهج البلاغه، خانواده را به یک نظام تشبیه کرد که دارای ارکان مستحکمی همچون پدر و مادر است و دراین نظام تربیتی، پایه و اساس شخصیت برونی و درونی فرد شکل می گیرد.

مدیر موسسه دارالحافظین در ادامه درس تربیتی خود با بیان اینکه کودکانی که خوب اجتماعی نمی‌شوند در زندگی خود مشکلات بسیاری خواهند داشت، تصریح کرد اینگونه فرزندان به مراجع قدرت، سلسله مراتب و قواعد والدین خود احترام نمی‌گذارند. این رفتارهای کودکان که نتیجه نابسامانی خانواده و ناتوانی آن در اجتماعی ساختن آنها است.

وی به جایگاه آئین و شعائر اسلامی و کتب دینی ازجمله قرآن و نهج البلاغه در تشریح صفات تربیتی در خانواده پرداخت و گفت: نظام خانواده زمانی می‌تواند مستحکم و موفق جلوه کند و فرزندانی همراه و همسو با تربیت الهی به جامعه تحیل دهد که بر پایه‌ی تعلیمات دینی و نه برپا شده باشد.

دومین دوره آموزش تربیت خانواده بر پایه سیره رضوی و تعلیمات اسلامی با تدریس استاد لاهوتی مدیر موسسه دارالحافظین با بهره گیری از آموزه‌های نهج البلاغه و آیات و روایات اسلامی با استقبال چشمگیر فعالان تربیتی و فرهنگی در استان ایلام مواجه شد بطوریکه در این نشست حضوری و مجازی بیش از ۳۵۰ نفر شرکت کردند./ح

 

بیشتر بخوانید

تولد نخستین نوزادان طرح «برکت خانواده»

آموزش خانواده هابرای مقابله بااعتیاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار