متاسفانه در استان ایلام تشکل‌های سیاسی چپ و راست، که همواره خود را تافته جدا بافته و عالیجنابان جامعه تلقی می کنند، تنها در آستانه انتخابات، در بین مردم آفتابی می شوند و برای به کرسی نشاندن گزینه حزب سیاسی خود، برای رقیب، چنگ و دندان نشان می دهند.
کد خبر: ۹۴۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 14 February 2021

تابناک ایلام ،خداداد ابراهیمی:: هویت اصلی احزاب و لیدرهای سیاسی، مطالبه‌گری مستمر در راستای استیفای حقوق عامه است.همچنین رسانه های جمعی و نخبگان دانشگاهی، در زمینه تحقق عدالت اجتماعی ، همواره باید از مسئولان و مدیران مطالبه گری کنند.

اما متاسفانه در استان ایلام تشکل‌های سیاسی چپ و راست، که همواره خود را تافته جدا بافته و عالیجنابان جامعه تلقی می کنند، تنها در آستانه انتخابات، در بین مردم آفتابی می شوند و برای به کرسی نشاندن گزینه حزب سیاسی خود، برای رقیب، چنگ و دندان نشان می دهند.

پس از آن تا چهار سال بعد در تمام مطالبه‌گری‌ها ، خود را به کوچه علی چپ می زنند. این روزها درحالی که اکثر رسانه‌ها و فعالان اجتماعی، بی اعتنا به فرافکنی‌ها، دوشادوش هم در فضای مجازی با تولید محتواهای رسانه‌ای، از تاسیس شرکت نفت و گاز ایلام حمایت می کنند و وزیر نفت را به خاطر الحاق میدان گازی باباگیر به جغرافیای کرمانشاه، به شدت نقد و مواخذه می کنند، برخی نخبگان سیاسی و دانشگاهی سر خود را زیر برف کرده‌ و بدون صدور هر نوع بیانیه یا دفاعیه، با سکوت خود در نهایت انفعال وبی تفاوتی به‌سر می برند.

برخی از چهره‌های شناخته شده، نه تنها مطالبه‌گری را پشت گوش انداخته‌اند، بلکه طلبکاری پیشه کرده‌اند.آن‌ها می‌خواهند بی هیچ همراهی با مردم و بدون هیچ تلاش و هزینه‌ای از حداکثر منافع برخوردار شوند.چرا که تجربه نشان داده است که طلبکاران اجتماعی از آب گل‌آلود ماهی صید می کنند و کاری به بهبودی اصولی شرایط موجود ندارند.

چگونه است که این آقایان به یُمن جناح سیاسی خود از سهمیه این استان محروم بورسیه تحصیلی گرفته‌اند و با اخذ مجوز دانشگاه غیر انتفاعی، زمین ارزان قیمت دولتی، وام‌های کم‌بهره و ده‌ها امتیاز دیگر در اَمنِ عیش به‌سر می برند اما حاضر نیستند برای دفاع از مردم ایلام مطالبه‌گری کنند؟! آنچه این روزها مردم را نگران و آزرده خاطرکرده است،انفعال برخی نخبگان در برابر مطالبات استان‌ است.

لذا باید از این جماعت همیشه طلبکار پرسید؛ در این بزنگاه تاریخی، خاموشی و فراموشی شما چه معنایی دارد؟

موضع گیری شما درباب تاسیس شرکت نفت و گاز ایلام چیست؟ چرا در موضوع میدان گازی "باباگیر" سکوت کرده‌اید؟ بالاخره مسئولیت‌پذیری اجتماعی شما کی نمود پیدا خواهد کرد؟ سکوت چرا عالیجناب؟

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
از این همه تفرقه انگیزی میان دو استان کرمانشاه و ایلام خسته نشدی!!!!! مرز بین دو استان فقط و فقط یک خط فرضی در نقشه است.... این دو استان بایستی به همراه همدیگر، به جایگاه واقعی در شان هر دو استان برسند... و لا غیر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار