معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی با کاهش ضعف های رویه سابق، یک رویکرد بدیع در حوزه اشتغال کشور است.
کد خبر: ۹۴۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 14 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد خان‌محمدیان در دیدار مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، با تقدیر از تلاش های جهاددانشگاهی ایلام در اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی، اظهار داشت: نرخ بیکاری که به صورت فصلی توسط مرکز آمار اعلام می‌شود اصلی‌ترین منبع بیکاری است و بر اساس آخرین نرخ بیکاری در پاییز ۹۹، این نرخ در استان ۵.۱ درصد بوده و نسبت به تابستان ۹۹، که ۶.۲ درصد بوده حدود ۱ درصد کاهش داشته و این کاهش و رتبه اول استان در کاهش بیکاری حاصل کارهای بزرگ و زیادی بوده که امیدبخش است.

معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان داشت: بر اساس آمار، از سال ۹۷ تاکنون در حوزه اشتغال روستایی حدود ۴۸۰۰ پرونده پرداخت تسهیلات، ۱۳۷ پرونده فراگیر و در سال ۹۹ حدود ۲۵۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

خان محمدیان گفت: در حوزه مشاغل خانگی ۶ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت و متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده‌اند و تاکنون حدود ۳ میلیارد تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.

وی طرح توسعه مشاغل خانگی را یکی از طرح‌های موفق در کشور دانست و تاکید کرد: الگوی نوین مشاغل خانگی نتیجه رویکرد علمی و یک بررسی مطالعاتی بلند مدت به روش تطبیقی از تجربیات کشورهای توسعه یافته و ایران بوده است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: این طرح ضعف‌های رویه سابق را پوشش می‌دهد و بر اساس چارچوب تعریف شده بخش آموزش، مشاوره و اتصال به بازار در آن در نظر گرفته شده که این یک رویکرد بدیع در حوزه اشتغال کشور است.

خان‌محمدیان افزود: تجربه اجرای الگوی نوین از سال ۱۳۹۷ تاکنون که توسط جهاددانشگاهی اجرا شده است موفق بوده و شناخت مناسبی را از فضای کسب و کار استان پیش روی ما گذاشته است.

یونس میرزایی، مدیر اشتغال جهاددانشگاهی استان نیز در این دیدار اظهارکرد: تمام تلاش مجموعه جهاددانشگاهی این است که طرح الگوی نوین مشاغل خانگی به بهترین شکل در استان اجرا شود./ح

 

بیشتر بخوانید

طرح توسعه مشاغل خانگی موجب ساماندهی بهتر شغل های فرهنگی می شود

اجرای فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی ایلام

شاغل شدن هزار و ۷۰۰ ایلامی در طرح نوین مشاغل خانگی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار