استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: تغییر رنگ چهار شهرستان استان از آبی به زرد، نشانگر سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است که در این راستا باید فرهنگ سازی شود چراکه زنجیره کرونا هنوز قطع نشده است .
کد خبر: ۹۴۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ 13 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: دستگاه ها و مجموعه های مربوطه نیز نظارت های خود برای قطع زنجیره کرونا در استان بیشتر کنند تا در ایام پیش رو با مشکل افزایش میزان بستری و فوتی های کرونا در استان مواجه نشویم.

وی در خصوص میزان حضور و فعالیت کارکنان ادارات در شهرستان های زرد استان بیان داشت: به دلیل افزایش شیوع کرونا از امروز فعالیت کارکنان ادارات غیرضروری در چهار شهرستان زرد استان به صورت دو سوم، اما حضور کارکنان دستگاه های خدمت رسان به صورت کامل خواهد بود.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: همچنین فعالیت گروه شغلی چهار ( باغ وحش ها، شهربازی، مراکز تفریحی و گیم نت ها) در شهرستان های زرد استان به حالت تعطیل اعلام می شود و این گروه نیز ممنوعیت فعالیت خواهند داشت.

وی از فرمانداران چهار شهرستان ایلام، دره شهر، دهلران و آبدانان که دارای وضعیت زرد کرونا هستند، خواست: علاوه بر حضور دوم سوم کارکنان در ادارات، به افراد دارای بیماری زمینه ای، زنان باردار و همچنین افراد دارای علائم دورکاری دهند.

وی بیان داشت : تسریع در شناسایی مبتلایان، شناسایی افراد مرتبط با مبتلایان به کرونا و همچنین مراقبت بیشتر از افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای باید در سراسر نقاط استان افزایش یابد که هر چقدر مبتلایان به سرعت شناسایی شوند میزان بستری و فوت کرونا در استان نیز کاهش می یابد.

استاندار ایلام در ادامه به ایام پیش رو نظیر انتخابات، شلوغی شب عید و سفرهای نوروزی در شرایط کرونا نیز اشاره کرد و افزود: باید ستاد و قرارگاه ها عملیاتی کرونا استان همچون گذشته برنامه ها مقابله ای و نظارتی خود را بطور دقیق در استان اجرا کنند.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: بر اساس آمار میزان زدن ماسک، رعایت پروتکل ها بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان کاهش و اجتماعات و رفت و آمد های خانوادگی نیز افزایش یافته است که می تواند هشداری برای آغاز موج چهارم کرونا در استان باشد.

وی افزود: هر گونه اجتماعات نظیر راهپیمایی و پیاده روی های دسته جمعی استان باید بر اساس مجوز دانشگاه علوم پزشکی ایلام و ستاد کرونا باشد.

استاندار ایلام تاکید کرد: گردهمایی ها دلیل اصلی افزایش شیوع کرونا در استان است و باید قرارگاه عملیاتی فعالیت های اجرایی و مقابله ای خود را در این زمینه بیشتر کند./م

بیشتر بخوانید :

استان آبی شد!!: مردم راحت به تفریح و کار وبارتان بپردازید

استاندار ایلام به مدیران برای عدم شرکت در مراسمات هشدار داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار