دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از کارآفرینان فناوری دیجیتال و دانش بنیان استان ایلام در تهران، گفت: ایلام رمز و راز ایران توانمند، سالم و شاد را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۹۳۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 12 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که صبح جمعه ۲۴ بهمن مصادف با ایام بمباران زمین فوتبال شهرستان چوار استان ایلام برگزار شد، گفت: ملت ایران، قوی و صبور است. این دو خصلت کمیاب، مثل خار در چشم دشمن است. امروز جبهه بزرگ اقتصادی و جهاد کارآفرینی فرزندان ایران که با دست خالی از کشور خود دفاع می کنند، مایه غرور و دلگرمی ملت است. دولت هم باید به این جبهه اقتصادی بپیوندد و از ملت عقب نماند.

رضایی خطاب به کارآفرینان فناوری دیجیتال تصریح کرد: دشمن دفاع شما با دست خالی را می بیند و حرص می خورد و سعی می کند خیزش مردم ایران را به انحراف بکشاند و جای مسایل اصلی و فرعی را با یکدیگر در چشم مردم جابجا کند.

رصایی افزود: حماسه سیاووشان چوار ۶۵، اثبات حقانیت ملتی است که سینه سپر می کند و از سرزمین، زندگی و شادی خود دفاع می کند. سال ۶۵ مردم ایلام زیر فشار بودند که خانه و شهر خود را تخلیه کنند. نه تنها مردم میدان را خالی نکردند بلکه برای تمرین و نمایش این حقیقت که توانمند، سالم و شاد هستند، فوتبال را در آن روزهای پرحادثه به یک جشن ملی تبدیل کردند و نشان دادند تک تک ملت ما فرمانده میدان اند. دشمن این شادی را برنتابید؛ نقاب از چهره برداشت و زمین فوتبال را بمباران کرد.‌ در این حادثه حادثه ۱۰ بازیکن، سه کودک، یک داور و یک تماشاگر شهید شدند و ۶ نفر هم جانباز شدند. مردم ایلام نه زندگی و مقاومت را متوقف کردند، نه فوتبال را.


نویسنده کتاب ایران فردا افزود: چوار ۶۵ یک راز و رمز مهم با خود دارد. امروز دور جدیدی از توطئه دشمنان ملت ایران و برخی دولتها مثل فرانسه که دیپلماسی خود را اجاره داده اند، شروع شده و می خواهند مردم ما عرصه تعیین سرنوشت خود را به دلخواه فرنگیها بسپارند؛ آقای مکرون اخیراً گفته است "هر مذاکره‌ای با ایران صورت گیرد، سختگیرانه خواهد بود و حضور شرکای منطقه‌ای غرب در آن ضروری خواهد بود".

آیا مردم فرانسه خبر دارند فرانسه که روزگاری قلب اروپا بود امروز دیپلماسی اجاره ای در پیش گرفته است و ابزار فشار به ملتهای آزاده مثل ایران شده است؟ مردم ایران که شعرای بزرگی مثل حافظ، سعدی، فردوسی و مولوی را به جهان تقدیم‌ کردند به مردم فرانسه بعنوان پرورش دهنده بزرگترین ادیبان احترام می گذارند و می گویند این رفتار رییس جمهور فرانسه و تحمیل مقاطعه کاری دیپلماتیک و دیپلماسی اجاره ای به فرانسه، برخلاف روح مردم فرانسه است.


رضایی گفت: مردم فرانسه جمله شارل دوگل که گفت «فرانسه از آن من است» را به مکرون یادآوری کنند؛ دیپلماسی فرانسه نباید اجاره داده شود. این برخلاف سخن شارل دوگل و برخلاف روح آزادیخواهی ملت فرانسه است. مطمئنم ملت فرانسه برخلاف مکرون، منطق انسانی ملت ایران که «ایران از آن من است» را می شنوند و به آن احترام می گذارند.


رضایی اظهار داشت: دولتهای اروپایی که تعهدات خود در برجام را نقض کردند و معیشت و سلامت مردم را گروگان گرفته اند، شادی مردم ما را برنمی تابند و به هر بهانه ای یک حمله تازه را رقم می زنند. راه حل، قوی شدن است. قوی شویم. ضعف را تکرار نکنیم. احترام یک ملت و دولت در عرصه بین المللی در گرو اقتدار و اقتصاد ان کشور است.


رضایی تاکید کرد: پاسخ ۶ حرفی ملت ایران و مردم ایلام، به فشارهای غیرانسانی مکرون رییس جمهور فرانسه این است: چوار ۶۵. درواقع چوار ۶۵ رمز ایران توانمند، سالم و شاد است، که حق خود را می شناسد و حق خود را می ستاند. حق پیروز است.

دولت فرانسه مراقب باشد سیاست ظالمانه ای برخلاف خواست ملت فرانسه در پیش نگیرد؛ دولت فرانسه همانطور که با سیاست خود مبنی بر فروش هواپیما و اجاره دادن هواپیما به ارتش بعث صدام نتوانست شهرستان چوار را از حضور اثربخش مردم ایران خالی کند، امروز هم نمی تواند و ما در برابر زیاده خواهی دشمن، سینه سپر می کنیم تا ایران بزرگ اقتصادی و مردمسالاری اقتصادی را برپا کنیم. از فرانسه و همه دولت ها می خواهیم احترام به ملت بزرگ ایران را حتی لحظه فراموش نکنند و با نیات خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران در صلح عادلانه و پایدار، همفکری و همکاری کنند.‌


گفتنی است اخیراً مکرون رییس جمهور فرانسه گفته بود: هر مذاکره‌ای با ایران صورت گیرد، سختگیرانه خواهد بود و حضور شرکای منطقه‌ای غرب در آن ضروری خواهد بود. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات مکرون واکنش نشان داد و رئیس جمهوری فرانسه را «به خویشتن‌داری و پرهیز از مواضع شتاب‌زده و نسنجیده» دعوت کرد./م

 

بیشتر بخوانید:

 ما باید ایلام را متحول کنیم/ آینده نباید تکرار گذشته باشد

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار