نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی گفت:به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم منابع گازی باباگیر بعنوان مخزن تنگ بیجار استان ایلام در اختیار استان کرمانشاه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 11 February 2021

نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی گفت:به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم منابع گازی باباگیر بعنوان مخزن تنگ بیجار استان ایلام در اختیار استان کرمانشاه قرار گیرد.

به گزارش تابناک ایلام،سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : برای اولین بار که موضوع استفاده از منابع گازی باباگیر از سوی استاندار کرمانشاه مطرح شد ،در گفتگو با مدیر عامل نفت مناطق مرکزی مراتب اعتراض شدید خود را به طرح این موضوع از سوی استاندار کرمانشاه به اطلاع آنان رساندم.به آنان یادآور شدیم که حق چنین اظهار نظری در خصوص منابع استان ایلام را ندارند.

وی ادامه داد : اخیرا نیز که وزیر نفت در مصاحبه ای دوباره به این موضوع اشاره کرده اند ،در گفتگو با استاندار ایلام از ایشان خواستیم که بعنوان راس استان در تماس با استاندار کرمانشاه ،دفتر نفت مرکزی و وزیر نفت به آنان تذکر دهند که منابع باباگیر متعلق به استان اسلام بوده وحق ورود به این موضوع را ندارند.

سارا فلاحی بیان داشت : روز گذشته نیز آقای بسطامی در گفتگو با مدیرعامل نفت مرکزی مراتب اعتراض خود را نسبت  به این اظهار نظرها اعلام داشته اند.

فلاحی با تاکید به اینکه اجازه تعدی به منابع انرژی استان را به احدی نخواهند داد تصریح کرد : شنبه به اتفاق آقایان بسطامی وعلیزاده به دیدار وزیر نفت رفته  و به ایشان یادآور خواهیم شد که حق طرح چنین مسائلی را ندارند .

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه براساس اسناد قانونی منابع باباگیر بعنوان مخزن تنگ بیجار ثبت شده است خاطر نشان کرد : به مردم خوب ایلام اطمینان می دهیم که از حقوق آنان دفاع نموده واز پیگیری و صیانت از منابع ومنافع آنان هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود : منابع باباگیر به طور رسمی وقانونی به استان ایلام تعلق دارد و اجازه نمی دهیم برخی بخواهند با یک بازی سیاسی این منابع را در اختیار استان دیگری قرار دهند.به طور قطع برای دفاع از حقوق مردم وزیر نفت را به مجلس می کشانیم.

سارا فلاحی گفت : البته ما باید بدانیم که این مصاحبه ها مبتنی بر چه مجوزی بوده است ،آنها مجوز احداث پالایشگاه دریافت کرده اند یا خیر !فعلا این واکنش ها به مصاحبه استاندار کرمانشاه ووزیر نفت است و یقینا در مواجهه با چنین رفتاری کوتاه نیامده ونخواهم آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یاد آور شد : از آنجاییکه منابع انرژی استان در مدیریت دفتر نفت وگاز غرب قرار دارد و این ساختار مقدمات چنین اظهار نظری را برای آنان فراهم کرده است .قطعا با استقلال دفتر نفت وگاز استان ،مدیریت این منابع نیز در اختیار استان قرار خواهد گرفت .

وی در تشریح روند پیگیری استقلال دفتر نفت وگاز استان بیان داشت :پس از اخذ دستور وزیر نفت و اعلام نظر کمیسیون تلفیق ،با رد لایحه بودجه در مجلس ،بیم آن می رفت که طرح استقلال دفتر نفت وگاز استان به حاشیه برود ،از اینرو با یک پیش دستی ،یک فوریت طرح استقلال وایجاد دفتر نفت وگاز استان با امضاء59 نفراز نمایندگان بارگذاری شده است.

فلاحی ادامه داد : در روزهای پیش رو به تعداد این امضاءها افزوده خواهد شد و به زودی طرح ایجاد دفتر نفت وگاز استان ایلام در صحن مجلس ارایه خواهد شد. مردم خوب ما اطمینان داشته باشند ذره ای از پیگیری حقوق آنان کوتاه نخواهم آمد.

وی تاکید کرد : ریشه طرح چنین مسائلی به مدیریت نفت وگاز غرب در کرمانشاه بر می گردد وبا ایجاد دفتر نفت وگاز استان ،هرگز به احدی اجازه نخواهیم داد به منابع انرژی استان ورود کرده یا درباره نحوه استفاده از آن اظهار نظری بنماید.

سارا فلاحی گفت: باقوت گرفتن موضوع استقلال دفتر نفت وگاز استان ایلام ،عده ای  با راه اندازی یک بازی سیاسی موضوع منابع گازی باباگیر را مطرح می کنند . ما هرگز به آنان اجازه نخواهیم داد با این بازی ها به  منافع مردم استان آسیب وارد آورند.

نماینده مردم ایلام با اطمینان بخشی به مردم ،رسانه ها وفعالین اجتماعی استان تاکید کرد: در دفاع از منافع استان به هیچ شکلی  نخواهم آمد و مردم یقین حاصل نمایند که احدی حق تعدی به منافع آنان را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

مسئولین ونمایندگان استان !سکوت زیبنده شما نیست

نفت وگاز ایلام در طلسم وزیر کرمانشاهی ! ؟ /باباگیر ایلام را هم بردند !

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
جیغ و داد خانم فلاحی شر دست استان داد! این خانم تا امروز که هیچ خیری برای استان نداشته و فعلاً که فقط به دنبال پست گرفتن برای فامیلاشه، البته در جشن پیروزیش هم باعث اشاعه‌ی ویروس کرونا در ایوان وسپس کل استان شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
نفت ایلام مستقل نشد که هیچ، روستای پدریت هم از دست دادی!!!!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
اگه اینجوره آب سیروان هم مال کرمانشاس چرا 40درصدش,شده سهم ایلام این چه منطقیه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
عزیز ساخت پالایشگاه و پتروشیمی بحث ملی محسوب میشه با این منطق هیچ استانی به اندازه خوزستان طلبکارنیست تمام پالایشگاهها و حتی پتروشیمی داره از اونجا خوراکش میاد نمایندگان خوزستانم باید برن اعتراض کنن . فقد یک راه حل هست درعوض دادن گاز یک امتیاز برا ایوان بگیرن مثلا یک واحد پایین دستی پتروشیمی برا ایوان اختصاص داده بشه .با داد وبیداد و قوم ومتطقه گرایی چیزی درست نمیشه.سیاست دنیای بده بستانه درعوض چیزی که میدی باید چیزی بگیری . اینکه نه من قبول نمیکنم نمیشه این بحث مملکته نه منطقه . خود شهر ایوان هم شک نکنین از احداث پالایشگاه سود خواهد برد .
سورن
|
France
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
جیغ بزن و محبوب شو

متاسفانه مد شده که برخی از نمایندگان وظیفه اصلی خود(که نظارت است) را کنار گذاشته و بعضا مشغول دخالت در امور یکدیگر و یا جنگ زرگری و بستر سازی برای انتخابات آتی و تثبیت خود هستند. این جیغ و دادهای خانم دکتر نیز جنگ زرگری است. خانم دکتری که همان روز اول پر از احساسات بود با جشن پیروزی خود بانی و باعث ورود کرونا به شهرستان‌های همجوارش شد باید بداند که استفاده شهرستان‌ها از منابع ملی براساس قانون فدرالیسمی کشورهای دیگر نیست‌.
مردم استان کرمانشاه هم از طرح اولیه انتقال آب سیروان به ایلام آگاه بودند نمایندگان ولایت مدار و رانت خوار شما سهم کرمانشاه را از این سامانه گرمسيری از 90 هزار هكتار اوليه به 29 هزار هكتار كاهش دادند و رودخانه سيروان با چرخشی مصلحتی مسير استان ايلام و دشت عباس خوزستان را طی کرد.
هوش شما در حد دکتر محمود است و با همان ادبیات و تفکر! هوش‌تان نه در جهت اصلاح امور بلکه در جهت سوار شدن بر امواج احساسات پاک مردم و سوء استفاده از شرایط حاد اقتصادی و منجی نشان دادن جناح متبوع‌‌ات است.
البته مردم ایلام هم آگاهند گول این جیغ و دادها را نخواهند خورد. منابع ملی است چنانچه در هر استانی بهربرداری شود اولا خوشبینیم به اقتصاد کشورکمک کند.ثانیا برای اشتغالزایی رانتی، پولی و فامیلی که جیغ و داد نمی‌زنند!
مردم می دانند که سیاست‌زده‌ترین، توخالی‌ترین و فرافکنانه‌ترین شعارها و جیغ و دادها طی این چند دهه معطوف به حق مردم بوده است. خانم دکترآنهایی که باید بدانند می‌دانند شما ابزار و سپر اصولگرایان شده‌اید اگر از جنس مردم هستید چرا این امر تلخ و غم‌انگیز را نمی‌پذیرید که الان ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که هیچ جناحی دیگر قادر به خلق تقاضای موثر و جدی‌ای در این اقتصاد نیست جیغ و داد شما فقط موجب برملا شدن مسائل دیگری می‌شود که با منافع سیاسی و اقتصادی شان در تعارض قرار دارید. زمانی از جنس مردم خواهید بود که مشروعیت ساختار قدرت آنان را به چالش بکشید.
البته مردم می دانند با نزدیک شدن به انتخابات و پایان یافتن عمر دولت‌ها هم کلید طرح‌ها زده می‌شود هم زبان آزادی بیشتری پیدا می‌کند
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
کرماشان و ایلام همیشه یکی بوده اند و هستند. ماشالا یکی هم از یکی بدبخت تر و بیچاره تر. من فکر میکنم اینها دارند سعی می کنند مردم دو استان را از هم جدا کنند وگرنه ما خودمان می دانیم که مسئله اصلاً بر سرمنافع مردم نیست. آب سیروان از کرماشان به ایلام می آید، حالا میدان گازی باباگیر هم 80 درصدش در گیلانغرب است و 20 درصدش در ایوان، سر چه دعوا راه می اندازید، خودتان هم نمی دانید. کرماشان و ایلام و لرستان و کردستان همیشه یکی بوده و هست و خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
بهتر نیست به جای جداسازی و ایجاد تفرقه میان مردم دو استان که فقط یک خط فرضی آنها را در نقشه و نه در واقعیت جدا کرده! نگاه فرا منطقه ای به این مساله داشت.... به عنوان مثال آب رودخانه سیروان و سد چناره (با اینکه در استان کرمانشاه قرار دارند و آن منابع آن در استان کرمانشاه تامین می شود با خطوط انتقال به استان ایلام برای کشاورزی منتقل می شود، حال آنکه همه ما خوب می دانیم که به راحتی و با هزینه کمتر در خود استان کرمانشاه مصروف می شد)؛ حال اگر با دید استانی و با شعارهای توخالی خانم نماینده به این مساله رسیدگی می کردیم! عملاً استان ایلام متضرر خواهد شد.... پس لطفاً فریب رسانه های تفرقه انگیز را نخورید.
کرد غرب ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
این قوم و قبیله گرایی دیگر منسوخ شده است،منابع خدادادی همگی ملی هستند حتی آن هموطن بلوچ مجاز است از منابع ایلام و کرمانشاه استفاده کند ،لطفا بحث استقلال منابع را استانی نکنید چون شائبه تجزیه کردستان و ... پیش می آید و آرمانهای چندین ساله انقلاب را زیر سوال می برید و شهرهای محروم مثل ایلام و کرمانشاه بدبخت تر می شوند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
با این تفاسیر مردم بوشهرم گاز خودشونو میخان و خوزستانم نفتو و پتروشیمی ها و پالایشگاهها تو شهرای دیگه تعطیل باید بشن
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
این خانم با کولی بازیاش به دنبال گرفتن حق استان نیست داره فیلم تبلیغاتی واسه مجلس دوازدهم میسازه.
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
یعنی من موندم داستان چیه هر کی میشه نماینده استان ایلام هی دنبال جابجایی مدیران کل و روسای ادارات هستن
بابا تفکرتون رو بالا ببرید نگاهتون فرا استانی باشه این استان هیچوقت پیشرفت نمیکنه با وجود این نمایندگان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار