قائم مقام معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی ؛
قائم مقام معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی گفت : دربحث ایجاد مجتمع های وشهرک های گلخانه ای در استان ایلام اقدامات خوبی در سالهای اخیر صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۳۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 11 February 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛مصطفی کیا کجوری بیان داشت : ایجاد مجتمع های وشهرک های گلخا نه ای بعنوان یکی از محوری ترین پروژه های اثر گذار در تولید و اشتغال در کشور است لذا توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان ایلام به صورت جدی دنبال می شود .

عضو هئیت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور اظهار داشت : در استان ایلام 142هکتار برای ایجاد مجتمع های وشهرک های گلخانه ای اختصاص یافته است که از این میزان دو مجتمع 13هکتاری در دهه مبارک فجر در شهر های مهران وهلیلان به بهره برداری رسیده است.

قائم مقام معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی گفت : با تکمیل مجتمع های وشهرک های گلخا نه ای در استان تحول عظیمی در این حوزه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت های گلخانه ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است ؛ عنوان کرد : دستاوردهای مهم در تولیدات گلخانه‌ای در صنعت کشاورزی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کشت گلخانه راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و بهره وری بهینه از منابع آبی، برای تولید محصولات با کیفیت مناسب است.

کیا کجوری افزود : با تکمیل 142هکتار کشت گلخانه ای زمینه اشتغال 1450نفردر استان فراهم خواهد شد .

عضو هئیت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت : برای هر هکتار کشت گلخانه ای حدود 7میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود و وزارت جهاد کشاورزی آماده حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در حوزه گلخانه‌ای است چرا که یکی از راه‌های حفظ و توسعه کشاورزی در شرایط کم آبی تقویت این حوزه است.

قائم مقام معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی گفت : استفاده از وام کم بهره برای کشت محصولات گلخانه‌ای و استفاده از کمک‌های بلاعوض دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین، ظرفیت بسیار خوبی در تحقق جهش تولید است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار