مدیرکل منابع طبعی وآبخیزداری استان ایلام؛
مدیرکل منابع طبعی وآبخیزداری استان ایلام گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با تلاش مجموعه همکاران در استان اقدمات خوبی در حوزه مختلفاستان صورت گرفته است و همین کار باعث شده تولید نهال در نهالستان های استان از 6میلیون اصله به 12میلیون اصله نهال برسد.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 11 February 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ رضا احمدی اظهار داشت : از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در بحث توسعه نهالستان های کل استان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و ما شاهد جهش تولید نهال با گونه های بومی در نهالستان های استان هستیم .

وی عنوان کرد : افزیش دو برابری نهال در استان سبب شده ما توسعه و کاشت زراعت چوب در استان را در دستور کار خود داشته باشیم که این امر می تواند نوید بخش صرفه اقتصادی برای کشاورزان استان باشد .

احمدی افزود: خوشبختانه با تلاش کارشناسان اداره کل منابع طبیعی 65 گونه از گونه های جنگلی متناسب با شرایط اقلیمی استان در نهالستان های استان تولید می شود و در کشور استاندارد ترین نهال ها در سطح استان ایلام تولید می شود.

وی به برخی گونه‌های تولید شده در نهالستان‌های سطح استان اشاره کرد و تصریح کرد: گونه‌های سازگار و بومی مناطق زاگرسی از قبیل بنه و بلوط، داغداغان، کیکم، بادام و ارغوان و گونه‌های خاص نواحی رویشی خلیجی و گرمسیری و چوبده مثل کنار، انواع آکاسیا، گز، استبرق و اوکالیپتوس که با توجه به شرایط اقلیمی سازگاری فراوانی با شرایط آب و هوای استان قابلیت کشت دارند، تولید می‌شود.

احمدی اظهار داشت : با توجه به تنوع گونه‌ای نهال‌های تولیدی و متناسب با زمان کاشت، آماده سازی بستر، تامین نهاده‌ها و عملیات اجرایی از اواخر اسفند ماه آغاز و تا اواسط بهار ادامه می‌یابد. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد : در بحث جنگل کاری با همراهی مردم طبیعت دوست استان اقدمات خوبی در استان در سالها اخیر انجام شده است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
چرا دروغ میگین؟! چرا یه نفر این آقا را به چالش نمیکشه؟! 12 میلیون نهال حداقل 30 هکتار نهالستان میخواد و هزینه ان هم حداقل 30 میلیارد تومان هست، هزینه اش از کجا تأمین میشه؟ دروغ هم حدی داره!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار