به مناسبت دهه مبارک فجر.
به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه آیت‌الله فیاضی (ره) روستای نیر شهرستان درگزین بازگشایی شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 09 February 2021

به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه آیت‌الله فیاضی (ره) روستای نیر شهرستان درگزین بازگشایی شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کتابخانه آیت‌الله فیاضی روستای نیرشهرستان درگزین با حضور سیدمحمدرضا میرصفدری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان؛ حسن لطفی، نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی؛ علی‌اصغر ناظری‌پور، فرماندار درگزین و عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بازگشایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: کتابخانه آیت‌الله فیاضی در سال ۱۳۹۳ در یک ملک شخصی که به صورت حق انتفاع به کتابخانه‌ها واگذار شده بود، افتتاح شد، اما پس از مدتی ملک به صاحب آن بازگردانده شد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته و همیاری فرمانداری شهرستان درگزین و دهیاری نیر یک مکان مناسب به کتابخانه آیت‌الله فیاضی نیر اختصاص یافت.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این کتابخانه استاندارد سازی شده و شامل همه بخش‌ها است افزود: تمامی امکانات کتابخانه‌های شهری در این کتابخانه دیده شده و یک نیروی بومی هم برای کتابخانه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این کتابخانه ۵ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در نظر گرفته شده و امکان جستجو منابع الکترونیک به همراه رایانه دیده شده است. 

وی تصریح کرد: جا دارد از دانشگاه علوم پزشکی به دلیل در اختیار قرار دادن این ساختمان برای کتابخانه تشکر ویژه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان درگزین نیز در این آیین تصریح کرد: روستای نیر در در دهه فجر امسال به صورت ویژه دیده شده است و افتتاحیه‌های امسال با این روستا آغاز شد.

علی‌اصغر ناظری‌پور ادامه داد: روستای نیر در حال حرکت به سمت جلو است و افراد فرهنگی و کتابخوان بسیاری دارد که بازگشایی کتابخانه را لازم و ضروری می‌کرد و به همین دلیل همه پای کار آمدند تا این اتفاق مبارک رخ دهد.
نماینده مردم شهرستان‌های درگزین و رزن نیز در این آیین اظهار کرد: این کتابخانه شایسته روستا نیر بود چرا که یکی از نقاط شهرستان که تعداد فرهنگی بسیاری دارد، این نقطه است. 

حسن لطفی افزود: برای توسعه کتابخانه دهخدا شهرستان درگزین نیز به دنبال تخصیص اعتبار هستیم تا در بودجه سال آینده دیده شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان در این آیین گفت: برای موفقیت در هر سطح از شهرستان گرفته تا ملی آگاهی مردم حرف اول را می‌زند و این کتابخانه باعث بروز و شکوفایی استعداد جوانان خواهد شد و به ارتقا سطح آگاهی و دانایی منطقه تأثیر گذار است.

سیدمحمدرضا میرصفدری با بیان اینکه شهرستان درگزین بزرگان بسیاری را تقدیم این آب و خاک کرده است خاطرنشان کرد: مردم را تشویق کنیم که هرچه بیشتر از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند.

وی بیان کرد: پروژه‌های فرهنگی باعث امیدواری و خوشحالی است و نشان می‌دهد که برای همه مسؤولان این دغدغه وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار