در نشست رسمی علنی امروز شورای اسلامی شهر قم بودجه سال جاری شهرداری بر اساس ارقام وصولی و هزینه ای به حدود دو هزار و 780 میلیارد تومان کاهش یافت.
کد خبر: ۹۳۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، نشست امروز شورای اسلامی شهر قم با لایحه اخذ مجوز اصلاحیه و متمم بودجه سال 1399 شهرداری قم و تصویب آن توسط اعضای شورا آغاز شد.

این بودجه که در ابتدای سال جاری حدود 3 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، با این اصلاحیه و بر اساس ارقام وصولی و هزینه ای به حدود دو هزار و 780 میلیارد تومان کاهش یافت که از این مبلغ، حدود 700 میلیارد تومان به بودجه جاری و مابقی به مصارف، دیون و مأموریت ها اختصاص دارد.

تصویب لایحه اخذ مجوز متمم بودجه سال 99 سازمان آرامستان های شهرداری قم ازحدود 28 به حدود 38 میلیارد تومان و لایحه اخذ مجوز متمم بودجه سال جاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری با حدود 400 میلیون تومان افزایش بودجه، نیز بخش دیگری از نشست امروز شورای اسلامی شهر بود.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر با لایحه اخذ مجوز متمم بودجه سال جاری سازمان میادین، میوه و تره بار شهرداری قم نیز موافقت کردند، بودجه ای که از پیش بینی 41 میلیارد تومان، افزایشی تا حدود 57 میلیارد و 500 میلیون تومان را نشان می دهد و صرف هزینه هایی مانند امور زیربنایی شهرک صنوف و ساخت و سازهای جدید در میدان میوه و تره بار خواهد شد.

اعضای شورای اسلامی شهر قم در ادامه نشست امروز خود با لایحه اخذ مجوز تفویض اختیار انجام پیمان های نگهداری فضای سبز شهری از اسفند ماه 1399 تا اسفند ماه سال 1401 نیز موافقت کردند.

و اما افتتاح حساب در صندوق کارآفرینی امید برای بازسازی ناوگان و تعمیرات اتوبوس ها با دریافت تسهیلات کم بهره از دیگر مصوبات امروز شورای اسلامی شهر بود.

مصوبه دیگر نیز به تخصیص اعتبار 15 میلیارد تومانی برای خرید قطعات اساسی و استراتژیک اتوبوس های شهری از قبیل گیربکس، موتور و بدنه اختصاص یافت.

اعضای شورای اسلامی شهر در عین حال بر مصوّبه سال 1393 این شورا برای حفظ مالکیت شهرداری بر مساجد سطح شهر تأکید کردند و با توجه به برخی مشکلات پیش آمده در مدیریت مساجد با سازمان اوقاف و امور خیریه استان، عبارت «و یا سازمان تبلیغات اسلامی استان» را به مصوّبه قبلی شورا اضافه کردند تا مسائل هیئت امنای مساجد و مدیریت آن ها علاوه بر سازمان اوقاف و امور خیریه، بتواند از طریق مسیر سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز حل و فصل شود.

تعیین تعرفه عوارض و خدمات بهای سال 1400 سازمان پسماند و همچنین سازمان آرامستان های شهرداری قم نیز از دیگر مصوبات امروز شورای اسلامی شهر بود که بر اساس یکی از مفاد آن، کرایه حمل متوفی به بهشت معصومه (س) قم از 105 هزار تومان در سال جاری به 110 هزار تومان در سال 1400 تغییر خواهد کرد، ضمن آن که کرایه ساعتی حمل متوفی از 13 هزار تومان امسال به 20 هزار تومان در سال آینده خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار