مدیر تعاون روستایی استان ایلام از افتتاح همزمان سه فروشگاه "بازار روستا" در شهرستان های ایلام، آبدانان و ایوان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد .
کد خبر: ۹۳۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 08 February 2021
افتتاح فروشگاه بازار روستا در شهر ایلام
افتتاح فروشگاه بازار روستا در شهر ایلام

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد ناصر  در حاشیه ایلام مراسم اظهار داشت : به منظور عرضه مستقیم تولیدات روستایی و حذف واسطه‌ها با ایجاد این بازار، محصولات روستاییان به صورت مستقیم و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان می رسد.

وی افزود : برای اجرای این طرح، مبلغ ۶۵٠ میلیون تومان از منابع داخلی شبکه تعاونی های روستایی هزینه شده است.

ناصری یادآور شد : با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ این بازار در ۸ شهرستان استان ایجاد می شود.

نشست خبری مدیرکل تعاون روستایی ایلام
نشست خبری مدیرکل تعاون روستایی ایلام

توزیع بیش از 253 هزار تن انواع نهاده های کشاورزی در استان ایلام

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت :از ابتدای دولت تدبیر امید تا کنون ۸۲۲ هزار و ۷۲۸ تن انواع محصول از کشاورزان سطح استان خریداری شده است.

وی افزود :ارزش ریالی کالاهای فروخته شده در سطح فروشگاه های استان ۲۱۶ هزار و ۳۲۶ میلیون ریال است.

ناصری  گفت : در این مدت ۲۲۸ میلیون و ۳۹۱ هزار لیتر مواد سوختی (بنزین و….) و ۲۵۳ هزار و ۸۹۴ تن انواع نهاده های کشاورزی در سطح استان توزیع شده است.

وی یادآور شد  : در ۷ ساله دولت تدبیر و امید ۳۷۹ تعاون در سطح ایلام تشکیل و ساماندهی شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام افزود: در طرح عظیم آبی خاکی ۵۵۰ هزار هکتاری کرخه در استان های ایلام و خوزستان در این استان ۲۷ تعاونی با حدود ۶ هزار بهره بردار مشغول به فعالیت هستند.

ناصری بیان داشت : در فاز اول این طرح در استان حدود ۴۷ هزار هکتار از اراضی مرزی فکه، عین خوش و دشت عباس در شهرستان دهلران تحت عملیات توسعه و تجهیز و احیای اراضی از طریق احداث خطوط اصلی و فرعی آب از سد کرخه و ایجاد شبکه‌های آبیاری نوین قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ایجاد مراکز خرید محصولات کشاورزی در شهرستان های سیروان و دهلران احداث۶دستگاه باسکول شصت تنی دیجیتال، احداث۴دستگاه هانگار در دشت عباس ، آبطاف و ماژین به ظرفیت ۷ هزار تن، احداث کارگاه روغن کشی زیتون، احداث۳ باب فروشگاه تخصصی تجهیزات و قطعات، تشکیل ۳ اتحادیه تعاونی استانی(زنبورداران، تولید و دامداران)، ایجاد۳ مورد جایگاه عرضه نفت گاز، وصول مطالبات به مبلغ ۲۰۲۴۱ میلیون ریال و احداث انبارهای ساده و مکانیزه به ظرفیت۶۵۰ تن از دیگر اقدامات انجام شده تعاون روستایی استان در دولت تدبیر و امید است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار