استاندار ایلام گفت: وقتی مقام معظم رهبری ملاحضات و دستورالعمل های ستاد کرونا را به دقت رعایت می کنند دیگر مسئولان باید این مهم را در دستور جدی کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۳۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 08 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در پنجاه و ششمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: وقتی ما خود مصوب می کنیم که مردم به مراسمات نروند دیگر حق نداریم اول از همه به تصمیماتی که گرفته ایم عمل نکنیم.

وی افزود: طرح غربالگری باید قوی تر از قبل اجرا شود در شهرستان های دهلران و سیروان در اجرای طرح شهید سلیمانی و شناسایی تست بیماریابی مناسب عمل نکرده اند می طلبد این دو شهرستان با جدیت بیشتری در مقوله رعایت پروتکل های بهداشتی وارد عمل شوند.

سلیمانی دشتکی بیان داشت : در حالی که روند شیوع کرونا در استان کاهشی شده و تمامی شهرستان های استان در وضعیت آبی هستند اما بازهم مشکلات زیادی در این خصوص در استان وجود دارد و هرگونه ساده‌انگاری در خصوص شیوع کرونا خطرناک است و باید مراقبت‌ها همچون گذشته تداوم یابد.

وی با تاکید بر نظارت بیش از پیش بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان، افزود: متاسفانه بر اساس بررسی های صورت گرفته رعایت پروتکل های بهداشتی در اکثر حوزه ها نسبت به ماه گذشته(دی ماه) بشدت کاهش یافته است که این می تواند زنگ خطری دوباره برای استان تلقی شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: استان های همجوار ما هم اکنون در مرحله ورود به وضعیت هشدار هستند لذا در این خصوص شهرستان های همجوار ما چون ایوان و دره شهر با این استان ها باید در آماده باش کامل باشند و فرمانداران و دستگاه‌های مرتبط باید نظارت‌ها را در این شهرها جدی‌تر اجرایی کنند.

وی گفت: مبتلایان به بیماری نباید در جمع حضور یابند، بر اساس گزارشات بعمل آمده آمار تست بیمار یابی کرونا ویروس در شهرستان های ایوان و بدره زیاد است.

سلیمانی دشتکی افزود: قطعا در این‌ خصوص افراد بیشتری مبتلا هستند، همچنین در سایر شهرستان ها افراد مبتلا وجود دارد که این خیلی خطرناک است و باید در این مقوله به طور جد ورود کرد.

وی با بیان اینکه نباید دچار عادی انگاری شویم، گفت: نباید تصور کرد شرایط عادی شده و دورهمی ها افزایش پیدا کند، اگر دچار عادی انگاری شویم قطعاً با بحران مواجه خواهیم شد لذا از فرمانداران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی درخواست می شود هشدارهای لازم را به مردم داده و در این زمینه اطلاع رسانی کنند./م

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار