در کمتر از دو هفته و طبق آمار های منتشر شده 6خودکشی و دگر کشی در استان ایلام رخ داده که بسیار نگران کننده است موضوعی که اگر مسئولان و دستگاه ها با راهکارهای آنی آن را مدیریت نکنند قطعا شاهد افزیش آمار، با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی که وجود دارد در ماه های آخر سال در استان خواهیم بود .
کد خبر: ۹۳۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 07 February 2021

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: از ابتدای سال جاری تاکنون خبرهای گوناگونی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص دیالوگ پر تکرار خودکشی ، دگر کشی در ایلام منتشر می شود که بسیار نگران کننده تراز گذشته است.

استان ایلام همواره از لحاظ برخی شاخص های اقتصادی مانند بیکاری و آسیب های اجتماعی مانند خودکشی، فقر و توسعه‌نیافتگی جزو استان‌های اول کشور بوده است که با هم گیری ویروس کرونا در جهان مشکلات اجتماعی و اقتصادی در استان ایلام دو چندان شده است.

موضوعی که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت چرا که امروز در خیابان‌ها و کوچه‌ها و شهر های استان ایلام به طور پیوسته صدای شیون و ناله‌هایی سکوت کرونایی این خیابان‌ها و کوچه‌ها را بر هم می زند و مسئولان تنها سکوت پیشه می کنند !

سالهاست قصه پر تکرار و تراژدی خودکشی در کوچه و پس کوچه های شهر و حتی روستا های ایلام را از صدای شیون و ناله‌هایی مادران رنج دیده و یا فرزندان خردسال می شود فهمید ولی چه خوب گفت شاعر ،" گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه" البته به جائی نرسد فریاد است.

گویا ماتم مردمان دیارم تمامی ندارد چرا که مشکلات فقر،بیکاری و محرومیت در استان و نبود نشاط و شادی باعث شده که دیالوگ خودکشی هر روز در استان به صدا در بیاید، دیالوگی که در دولت دهم با اجرای طرح نسیم رحمت و شب‌های آفتابی با هدف توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی دین‌محور و کاهش آسیب‌های اجتماعی با هزینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان اجرا شد.

طرحی که مخالفان آن بیشتر از موافقان بود، چرا که امام جمعه و نماینده وقت ولی فقیه در استان ایلام اعلام کرد: اجرای این طرح‌ها جز انگیزه مالی و پر کردن جیب‌ها دلیل و توجیه دیگری نداشته است .

در کمتر از دو هفته و طبق آمار های منتشر شده 6خودکشی و دگر کشی در استان ایلام رخ داده که بسیار نگران کننده است موضوعی که اگر مسئولان و دستگاه ها با راهکارهای آنی آن را مدیریت نکنند قطعا شاهد افزیش آمار باتوجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی که وجود دارد در ماه های آخر سال در استان هستیم.

آقایان مسئول ! آتش بگیر تا که بدانی چه میکشم ، احساس سوختن به تماشا نمی شود ./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خانم ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
باید عرصه برکسانی که باعث خودکشی افراد میشن تنگ بشه وقتی یکی خودکشی میکنه همه میگن مشکلش چی بوده اگه مونث باشه که فوری قضاوتش میکنن چراکسی نمیگه اطرافیانش چه موجوداتی بودن که این فردراه روشنی جلوی خودش ندیده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار