رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: امسال ۲۲ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان ایلام برداشت شده و توسعه این محصول با توجه به پتانسیل بالای آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 07 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی اقدسی در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان ایلام اظهار داشت : ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام با انجام طرح های مختلف از دیم به آبی تبدیل شده است و میزان تولید گندم به عنوان یکی از مهمترین محصولات ۳۲۰ هزار تن معادل سه برابر نیاز مورد مصرف استان است.

 وی افزود: : بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد و سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز به طور میانگین در ایلام تولید می شود.

اقدسی یادآور شد: همچنین استان ایلام دارای ۳۸۴ واحد مرغداری است که در طول سال این واحدهای پرورشی به میزان ۵۰ هزار تن گوشت سفید مرغ تولید می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام بیان داشت : ایلام برجسته ترین استان کشور در زمینه طرح های منابع طبیعی اعم از آبخیزداری و نهال کاری و سایر فعالیت ها در این حوزه است که در کشور حرف اول را می زند.

حجت السلام و المسلمین سید حسن موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز  در این مراسم گفت:کشاورزی فرهنگ است زیرا در قران کریم به بخش های مختلف این شغل اشاره های بسیاری شده است.

وی افزود : در احادیث مختلف کشاورزی به عنوان بهترین شغل عنوان شده اما برخی کشاورزان به این شغل افتخار نمی کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: داشتن آب و خاک مناسب زمینه ساز رونق تولید در بخش کشاورزی است و استان دارای بزرگترین سرمایه بخش کشاورزی است.

وی بیان داشت: برای پیشرفت و توسعه استان باید همه مسوولان با هم متحد باشند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار