وزیر آموزش و پرورش گفت: برای پرداخت حق التدریس معلمان نهایت تلاش خود را کردیم و حقوق معلمان حق التدریس آزاد به صورت ماهانه پرداخت شد، ولی برای پرداخت حق التدریس معلمان شاغل با تأخیر مواجه شدیم.
کد خبر: ۹۳۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 08 February 2021
 به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی  افزود: این که پرداخت حق التدریس معلمان با تأخیر انجام شده است قبول داریم، ولی تلاش می‌کنیم که این پرداخت‌ها به طور کامل انجام گیرد.

حاجی میرزایی از اختصاص ۳۸۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان خبر داد و افزود: این مبلغ برای پرداخت مطالبات سال تحصیلی گذشته معلمان در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم حق التدریس معلمان در سال تحصیلی جاری را نیز تا قبل از عید پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به سرانه مدارس اشاره کرد و افزود: سرانه امسال مدارس سه برابر سال قبل بوده و بیش از صد میلیارد تومان به حساب این مدارس واریز شده است.

حاجی میرزایی به پرداخت هزینه آب و گاز مدارس نیز اشاره کرد و گفت: این هزینه‌ها رایگان است و مدیرانی که ملزم به پرداخت هزینه‌های آب، گاز و برق شدند؛ بیش از الگوی تعیین شده مصرف کردند؛ برای پرداخت آن نیز به ادارات آموزش و پرورش در مناطق مراجعه کنند.

وی درباره هزینه مدارس غیردولتی نیز گفت: مدارسی که خدماتی را ارائه نکرده اند حق دریافت شهریه آن خدمت را ندارند و اگر گزارش شود حتماً با آن برخورد خواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در سامانه مدارس غیردولتی، شهریه هر مدرسه‌ای مشخص شده است و خانواده‌ها باید طبق این شهریه، پرداخت کنند و مدیران مدارس نیز حق دریافت شهریه بیش از نرخ مصوب را ندارند.

وی به تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی در آموزش و پرورش قصه پرغصه است و در سال‌های گذشته بر اساس قوانین و مقرراتی مجبور به بکار گیری معلمانی شدیم که ۶۰ درصد آن‌ها تخصص‌های لازم را برای معلمی نداشتند و حالا باید در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های آموزشی را برای استخدام بگذرانند.

وزیر آموزش و پرورش به کمبود معلم نیز اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هزار معلم کمبود داریم که از طریق سربازمعلم، معلمان حق التدریس و معلمان خرید خدمت در حال جبران آن هستیم؛ امسال ۵۵ هزار نفر از ۸۸ هزار معلم غیررسمی را تبدیل وضعیت کرده ایم و ۳۳ هزار نفر باقی مانده را نیز سال آینده استخدام خواهیم کرد.

حاجی میرزایی تأکید کرد: طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش ملزم به استخدام ۸۸ هزار نفر معلم مشمول به خدمت قبل از سال‌های ۹۱ و ۹۲ است و این افراد تا پایان سال آینده به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

وی به معلمان مشمول استخدام وعده داد: هیچ معلمی در فهرست استخدام جا به جا نخواهد شد و اجازه نمی‌دهیم حق هیچ معلمی تضییع شود.

حاجی میرزایی به طرح رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در دستور کار دولت است و هفته‌های آینده در جلسه هیأت دولت بررسی و به عنوان لایحه به مجلس ارائه خواهد شد تا بتوانیم از ابتدای سال ۱۴۰۰ این طرح را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش هم اکنون ۲۵ هزار نیروی خدماتی نیاز دارد که برای استخدام آن‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی‌هایی شده است که اگر این بودجه تصویب شود، به تعداد این افراد نیز سال آینده استخدام خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش به پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی نیز تأکید کرد و گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸ کاملاً تسویه شده است و پاداش پایان خدمت بازنشستگان امسال را نیز سعی می‌کنیم به زودی پرداخت کنیم.

حاجی میرزایی همچنین به حضوری شدن دوره‌های مهارتی هنرجویان هنرستان‌ها تأکید کرد و افزود: تلاش ما این است که این دوره‌ها به صورت حضوری برگزار شود که اگر این امکان امسال ایجاد نشود سال آینده این دوره‌ها را برگزار خواهیم کرد.

وی به موفقیت دانش آموزان ایرانی در المپیاد‌های علمی بین المللی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان ما امسال در این المپیاد‌ها ۳۰ مدال رنگارنگ گرفتند که از این مدال‌ها ۱۰ مدال طلا و وضعیت دانش آموزان ما در المپیاد‌های دانش آموزی خوب بود.

بیشتر بخوانید:

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار