مدیرکل استاندارد ایلام
همتی مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ششمین پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی استان برای خیار دره شهر صادر شد
کد خبر: ۹۳۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 07 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی بیان داشت: این پروانه که در قالب پروانه استاندارد تشویقی است با مشارکت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان برای محصول خیار در شهرستان دره‌شهر صادر شد.

وی صدور این نشان را در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی و به میزان استاندارد عنوان کرد و گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد ایلام درباره تعداد نمونه‌برداری و آزمون تولیدات مشمول استاندارد اجباری از ابتدای امسال، اظهار داشت: کارشناسان استاندارد بر اساس وظایف تعریف شده سازمان ملی استاندارد ایران، 1024فقره نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی تحت پوشش این اداره‌کل و مراکز عرضه در استان ایلام انجام داده‌اند.

همتی با اشاره به انجام بیش از 1000 مورد نمونه‌برداری و آزمون از محصولات تولیدی ادامه داد: نسبت به برنامه عملیاتی مصوب امسال شاهد تحقق 120درصدی در این حوزه هستیم.

وی افزود: بیشترین میزان نمونه برداری و آزمون انجام شده از واحدهای تولیدی غذایی، کشاورزی، مصالح ساختمانی، مهندسی پزشکی، شیمیایی و بسته بندی سلولزی بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی صنایع، انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای تدوین شده است و در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود./ح

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار