راه ها مهمترین زیرساخت توسعه و زیربنای فعالیت های اقتصادی یک منطقه هستند که شهرستان آبدانان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و واقع شدن میان دو کوه در بن بست قرار و از مسیرهای ارتباطی متنوع و مناسبی برخوردار نیست.
کد خبر: ۹۳۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 06 February 2021

تابناک ایلام ،بهروز مردانی  :: خطیب جمعه آبدانان در خطبه های این هفته خود با انتقاد از دیده نشدن آبدانان در استان گفت: عدم اجرای پروژه های اقتصادی و نا مناسب بودن راه های ارتباطی محرومیت، بیکاری و مهاجرت جوانان را در پی داشته است .

انتقادی به حق و قابل تامل که نیاز توجه جدی است. اشاره درست و به جا به نامناسب بودن راه های مواصلاتی آبدانان که در حقیقت سر منشا عقب ماندگی های مفرط و عدم وجودی پروژه و طرح های اقتصادی بوده و فی الواقع عامل اصلی نادیده شدن این شهرستان می باشد.

راه ها مهمترین زیرساخت توسعه و زیربنای فعالیت های اقتصادی یک منطقه هستند که شهرستان آبدانان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و واقع شدن میان دو کوه در بن بست قرار و از مسیرهای ارتباطی متنوع و مناسبی برخوردار نیست و به جرات می توان گفت عامل اصلی توسعه نیافتن این  راه می باشد به نحوی که با گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب هنوز مسیرهای اصلی تردد این شهرستان ، جاده های قبل از انقلاب است .

تونل کبیرکوه یکی از راه هایی بود که می توانست راه خروج از بن بست این دیار لقب بگیرد اما با گذشت چندین دهه هنوز در گیر ودار وعده های امروز فردا قرار و سرنوشتی نامعلوم در انتظار دارد.

جالب تر اینکه آبدانان ظرفیتی بنام فرودگاه و راه هوایی نیز داشته لکن بنا به دلایلی نتوانسته از این پتانسیل بلقوه بهره مند شود. و باید به اینها نیز اضافه کرد که عدم گسترش شبکه جاده ای و ارتباط آسان و ایمن با سایر مناطق کشور باعث شد تا آبدانان همچنان محدود و محروم باقی بماند.

محصول این محدودیت خروج سرمایه های فکری و مالی، عدم سرمایه گذاری های اقتصادی و صنعتی و در نتیجه فقر، بیکاری و مهاجرت بود که اینک بعضی دلسوزان آن را فریاد می زنند اما گوش شنوایی نیست که نیست./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار