دانشگاه پیام نور ایلام در واکنش به برگزاری یک نشست انتخاباتی ؛
بدنبال طرح این موضوع ،مسئول دانشگاه پیام نور استان ایلام  با رد هر گونه ارتباط در برگزاری این نشست در دانشگاه تحت مدیریت خود گفت : این نشست بدون هماهنگی با ایشان وبا برنامه ریزی نهاد رهبری در دانشگاه برگزار شده است.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 06 February 2021

تابناک ایلام ::روز گذشته انتشار خبر برگزاری دو نشست انتخاباتی از سوی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در هتل زاگرس ودانشگاه پیام نور ایلام ،واکنش فعالین سیاسی ،رسانه ای وفضای مجازی استان را بر انگیخت.

از آنجاییکه در نشست وزیر نفت دولت مهرورز با سیاسیون وبرخی چهره های استان ایلام ،تعدادی از مدیران اجرایی استان نیز حضور داشته اند ،این موضوع منشاء طرح این انتقاد شد که چرا باید مدیرانی که با برند یک جریان سیاسی مطرح می شوند ،در واپسین ماههای فعالیت دولت منتسب آن جریان ،اینگونه آشکارا تغییر چهره دهند ؟!

همین موضوع باعث شد تا کنشگران سیاسی و رسانه ای با انتقاد شدید از مسلک تازه ای که در سپهر سیاسی استان وحتی کشور تولد یافته است ،موضع مسئولین اجرایی دستگاههای حضور یافته در این میتینگ انتخاباتی  وهمچنین نماینده عالی دولت در استان را جویا شوند.

بدنبال طرح این موضوع ،مسئول دانشگاه پیام نور استان ایلام  با رد هر گونه ارتباط در برگزاری این نشست در دانشگاه تحت مدیریت خود گفت : این نشست بدون هماهنگی با ایشان وبا برنامه ریزی نهاد رهبری در دانشگاه برگزار شده است.

البته نهاد رهبری در دانشگاه ها باید مراقبت کننددر ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای رفتار نکنند که رفتار خلاف عرف وقانون آنان هزینه هایی بر رهبری معظم انقلاب اسلامی تحمیل نموده ومنشاء شکل گیری شائبه حمایت معظم له از یک جریان سیاسی شود .

از آنجاییکه در طول سالیان اخیر ،رهبر معظم انقلاب بعنوان پدر معنوی جامعه ،چتر فراگیر حمایت های خودرا بر سر دیدگاههای محتلف گسترانیده وبا تنفیذ رای مردم و حمایت ازدولت ها با هر گرایشی ،شان وجایگاه خود را هزینه هیچکدام از جریانات سیاسی نگرده اند ،نمایندگان ایشان در تمامی سطوح نیز باید در حفظ شان و جایگاه رهبری کوشا باشند.

بدیهی است در ایام انتخابات ریاست جمهوری ،ورود نهاد رهبری در دانشگاهها  به برگزاری گعده ها و میتینگ های انتخاباتی شائبه برانگیز خواهد بود و این موضوع می تواند هزینه هایی متوجه جایگاه آنان ومتعاقبا تضعیف نقش بی طرفی رهبری در رقابتهای سیاسی و انتخاباتی نماید .

از اینرو توصیه می شود نمایندگان رهبری معظم انقلاب در تنظیم روابط سیاسی خود با جریانات سیاسی نهایت مراقبت را به عمل آورند ،بگذارند جریان امور سیاسی آنگونه که هست پیش برود و جریانات سیاسی بر اساس میزان توان وبرنامه خود تلاش نمایند نظر موافق ملت را به خود جلب نمایند .به طور قطع استفاده ابزاری از جایگاههای قدرت، عدالت در برگزاری انتخابات را به محاق برده وآسیبهای جدی بر اعتماد مردم برجای خواهد گذاشت. 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار