در این ارزیابی‌ها عنوان شده است که تشکیل مرتب جلسات ستاد تسهیل، پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آنها و همچنین احیا و بازگشت ۱۷ واحد تعطیل به مدار فعالیت از دلایل انتخاب ایلام بعنوان استان برتر کشور در رفع موانع پیش روی تولید در سال جهت تولید بوده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 05 February 2021
تابناک ایلام ::اخیراً توسط وزارت کشور عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان های کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و استان ایلام در سه ماهه زمستان سال جاری موفق شد بعد از استان تهران در رتبه دوم کشور قرار بگیرد. در این گزارش آمده است که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در این بازه زمانی ۶۰ جلسه با ۲۳۹ مصوبه برگزار شده که از این میزان ۱۶۴ مصوبه اجرایی و ۷۵ مصوبه در دست اقدام است.
 
در این ارزیابی‌ها عنوان شده است که تشکیل مرتب جلسات ستاد تسهیل، پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آنها و همچنین احیا و بازگشت ۱۷ واحد تعطیل به مدار فعالیت از دلایل انتخاب ایلام بعنوان استان برتر کشور در رفع موانع پیش روی تولید در سال جهت تولید بوده است.
 
آنچه که در این گزارش قابل توجه بوده در صدر بودن نام استاندار ایلام در بین استانداران کشور در مدیریت جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است. و نکته حائز اهمیت اینکه قاسم سلیمانی‌دشتکی با علم و اشراف به مهم بودن نقش و کارکرد ستاد ستاد تسهیل در برداشتن موانع پیش روی تولید با مدیریت هوشمندانه از تمامی ظرفیت های نهادها و ارگان‌ها دولتی و غیردولتی استان بهره گرفت.
 
در این زمینه سلیمانی دشتکی با راهبرد هم‌دلی، همراهی و هم افزایی در امور توانسته تعاملات ویژه‌ بین دستگاهی داخل و خارج استان را به شکل قابل قبولی برقرار سازد که خروجی آن را در سفر پرشمار مسئولان ارشد کشوری به استان چون حضور ۴ معاون رئیس جمهور و روسای بنیاد ها، نهادها، ارگانها، هلدینگ ها و شرکت های مهم و تاثیر گذار کشور به ایلام دید که هر کدام از این برنامه ها دستاوردهای فراوان و قابل توجه ای در پی داشته است.
 
بطور نمونه در سفر دکتر نوبخت و هیئت همراه به ایلام بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد که از این میزان ۳۷۳ میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید اختصاص یافت. علاوه بر این در استان ایلام در مجموع با رایزنی های گسترده و تلاش‌های انجام گرفته توسط نماینده عالی دولت در استان و مجموعه مسئولان استانی بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان طرح پروژه برای تحقق شعار سال در استان ایلام تعریف شده که این حجم اعتبار به نسبت جمعیت استان در سطح کشور با فاصله اول بوده و یک رکورد محسوب می‌شود.
 
در این راستا سرمایه‌گذاری پروژه‌های مهم حوزه پتروشیمی و صنایع پایین‌دست نفت و گاز با ۲۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان متعلق به واحد الفین پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران و توسعه صنایع پایین‌دست پتروایرانیان، طرح‌های حوزه آب و خاک و کشاورزی با اعتبار یک هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان، پروژه‌های حوزه صنعت و معدن با اعتبار ۵۹۳ میلیارد تومان، پروژه‌های استان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان، طرح های حوزه گردشگری با اعتبار هفت میلیارد تومان و... از مهمترین پروژه‌های جهش تولید در استان ایلام بشمار می رود.
 
و ... در پایان به دو اقدام دیگر و مهم استاندار ایلام در جهت رفع موانع پیش روی تولید استان اشاره می شود:
 
الف. تشکیل مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان در زیرمجموعه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید
 
ب. جذب صد درصدی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ با پرداخت ۸۰ میلیارد تومان و کسب رتبه اول کشور در این زمینه و ... 
 
جان کلام آنکه امروز تلاش نماینده عالی دولت در استان و مجموعه مسئولان استانی حول یک محور اساسی و آن عملیاتی شدن تحقق شعار سال متمرکز شده است. در این راستا اتمام و بهره برداری از طرح های نیمه تمام حوزه تولید و رفع موانع پیش روی تولید استان در اولویت اصلی قرار گرفته است.
 
حاصل فعل و انفعالات انجام شده در این زمینه باعث شده تا در مجموع بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در دو ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان احیا شود که این مهم نقش بسزایی در توفیقات حاصله داشته است.  
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار