استاندار ایلام گفت: سهم زنان از مدیریت های میانی و پایه استان از ۲۳ نفر در سال ۹۲ به ۲۳۴ نفر افزایش یافته، که این آمار نشان دهنده توجه دولت تدبیر و امید به حوزه زنان است‌.
کد خبر: ۹۳۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 02 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛  قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به حوزه زنان توجه ویژه ای دارد که نمونه بارز آن افزایش سهم مدیریتی زنان در کل کشور است.

وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان ایلامی ۱۱ درصد و نرخ بیکاری آنان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ۱۱.۴ درصد است.

استاندار ایلام یادآور شد: اقدامات بسیار ارزشمند و ماندگاری در حوزه زنان این استان به انجام رسیده که این اقدامات شامل اجرای طرح تاب آوری بانوان، ارتقا سطح مهارت بانوان، اجرای طرح گفت وگوی خانواده و تحکیم بنیان خانواده است.

سلیمانی دشتکی افزود: اجرای طرح گفتمان بین مادران و دختران و همچنین افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی از دیگر طرح های فرهنگی این حوزه در استان به شمار می آید.

وی از انعقاد تفاهم نامه ۱۶ دستگاه اجرایی استان در ارتباط با حوزه بانوان استان خبر داد و گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه ها منجر شد در بخش فرهنگی و اقتصادی حوزه بانوان موفقیت های خوبی حاصل شود.

استاندار ایلام جایگاه بانوان را در تصمیم گیری های مهم جامعه بسیار ویژه و تعیین کننده برشمرد و افزود: ایلام دارای ۶۵۰ جانباز زن است و ۳۶۰ شهید زن نیز به انقلاب تقدیم کرده است که این نشانگر ایثار و فداکاری زنان استان می باشد.

سلیمانی دشتکی خواستار تحرک بیشتر و نقش آفرینی بانوان ایلامی در مجامع تصمیم گیری استان شد و افزود: بانوان به هر اندازه در مناصب مدیریتی کشور و استان سهم بیشتری داشته باشند راحت تر می توانند در تصویب قوانین و دستورالعمل های حوزه بانوان موفق باشند.

وی با بیان اینکه بانوان بخش اعظمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: بانوان با توجه به ظرفیت های عظیم، مشارکت بالا و مدیریت اجتماعی قوی می توانند در انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب مجلس شورای اسلامی و شوراها و روستاها در سرنوشت کشور نقش آفرینی کنند.

استاندار ایلام به افزایش بودجه سال آینده استان نیز اشاره کرد و گفت: بودجه جاری سال آینده ایلام ۶۳ درصد افزایش یافته و این می تواند تحول عظیمی در کلیه حوزه های استان باشد. /م

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار