فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)استان ایلام گفت: عشایر همیشه درصف مقدم مبارزه بوده و هستند، اگر روزگاری در مناطق عملیاتی به همراه رزمندگان در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کردند امروز نیز در جنگ اقتصادی ورود کرده و خدمات ارزنده ای را ارائه می کنند.
کد خبر: ۹۳۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 02 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار جمال شاکرمی  در آغاز رزمایش بزرگ خدمت رسانی سپاه به عشایر مرزنشین در منطقه عملیاتی میمک اظهار داشت : به فرموده امام خمینی (ره) عشایر بعنوان ذخایر انقلاب، از ظرفیت و پتانسیل بالایی در مناطق مرزی برخوردار هستند که با تولیدات مختلف دامی علاوه بر اینکه در اقتصاد نقش مهمی را ایفا می کنند، می توانند بسیاری از مشکلات را هم مرتفع نمایند.

وی افزود: در همین رابطه و به منظور توسعه امنیت در مناطق مرزی استان، پس از تشکیل قرارگاه، تیم های چندتخصصی برای بررسی مشکلات عشایر تشکیل شد .

شاکرمی بیان داشت :در دهه مبارک فجر رزمایش چندجانبه ای را با همکاری مجموعه های مختلف از جمله امور عشایری، جهادکشاورزی، حقوقی و قضایی در حوزه هایی همچون دامپزشکی، بهداشتی و کمک مومنانه در نقطه صفر مرزی به جامعه هدف ارائه نماییم.

وی همچنین افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی و به منظور مقابله با کرونا، خانوارهای عشایری غربالگری خواهند شد و اگر خانواری نیاز به حمایت داشته باشد، سایر مراحل بعدی در دستور کار قرار می گیرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)استان ایلام با اشاره به اینکه عشایر حامی نظام اند گفت: تاکنون دشمن نه تنها نتوانسته از این قشر سوء استفاده کند بلکه تابلوی زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی و شهادت طلبی را از خود نشان داده اند.

وی ادامه داد : امروز ما به عشایر عزیزمان می بالیم، علیرغم اینکه دشمنان در نزدیکترین نقطه مرزی قرار گرفتند اما نتوانستند به عشایر ما نزدیک شوند و این همان دلبستگی عمیق مرزداران به خاک سرخ شهیدان است.

شاکرمی یادآور شد : این رزمایش آغاز همراهی و همدلی مسئولان با عشایر عزیز است و امیدواریم در سال های آتی رزمایش چند نقطه ای در سایر مناطق عشایری استان و بصورت همزمان برگزار کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار