استادار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: موفقیت های بسیار خوبی در حوزه‌ تولید محصولات کشاورزی در سال های اخیر در این استان حاصل شده، که برای تداوم این موفقیت ها نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی برای ارزش افزوده در استان هستیم.
کد خبر: ۹۳۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 01 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دیدار با سرمایه گذاران هلدینگ کبیر فعال گفت: امروز تعداد زمین های آبی استان بیش از ۲ برابر افزایش یافته و تولید محصولات کشاورزی نیز به همین نسبت رشد داشته است.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه های دیگر نظیر تولید انواع گوشت نیز پیشرفت های خوبی داشته، بطوریکه تولیدات در این حوزه مازاد بر نیاز استان است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه در استان تاکید کرد: در حوزه های مختلف نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، آب و خاک و کشاورزی، بازارچه های مرزی سرمایه‌گذاری های قابل توجه ای در این استان شده که این سرمایه گذاری ها منجر به تحرک در بخش تولید نیز شده است.

وی ادامه داد: ایلام دارای ظرفیت های بسیار بالایی نظیر دارا بودن چهار درصد نفت ، ۱۱ درصد گاز و ۴،۵ درصد صادرات کشور است و در اربعین نیز بیش از ۶۵ درصد تردد از مرز بین‌المللی مهران به عراق عزیمت کردند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به ظرفیت های مرزی استان گفت: مرز شهابی در کشور عراق که همجوار با بازارچه چنگوله در ایلام است به تازگی تصویب شد که این مهم می تواند باعث تحرک بخشی بیشتر برای افزایش سطح تعاملات تجاری بین ایران و عراق شود.

وی اظهار داشت: همچنین پایانه صادراتی در مرز مهران قابلیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری داشته و منطقه ویژه اقتصادی در ایلام یکی دیگر از مزیت های استان برای سرمایه گذاری است که به زودی شاهد تصویب آن خواهیم بود.

استاندار ایلام اجرای راه آهن در استان ایلام را یک مزیت بسیار مهم دیگر برای سرمایه‌گذاری ذکر کرد و گفت: این استان دارای مزیت فرودگاه و پروازهای پرشمار به تهران و مشهد است که این می تواند باعث تسهیل در سرمایه گذاری شود.

سلیمانی دشتکی بر تداوم سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و یادآور شد: راهبرد اصلی استان در ایجاد توسعه و اشتغال زایی بر سرمایه گذاری متمرکز شده و در این حوزه جزو موفق ترین استان های کشور هستیم.

وی اضافه کرد: ایجاد صنایع تبدیلی با توجه به افزایش تولیدات در حوزه های مختلف نظیر بسته بندی و فرآوری محصولات در حوزه کشاورزی یک ضرورت است و ما همواره از آن استقبال خواهیم کرد./م

بیشتر بخوانید :

لزوم شناسایی ظرفیت های ایلام برای توسعه اقتصادی استان

تعریف ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی در استان ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار