فرماندار بدره گفت: شهرستان بدره با جمعیت بالغ بر ۱۵ هزار نفر از آغاز شیوع کرونا تا کنون ۶۹۴ مورد مبتلا داشته که ۴/۷ درصد جمعیت را تشکیل می دهد.
کد خبر: ۹۳۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 31 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ یونس آزادی در گفتگوی کارگروه رسانه استان ایلام  اظهار داشت : از این تعداد ۶۳۹ نفر یا به عبارتی ۹۲ درصد مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.

وی افزود: تنها ۲۱ نفر حدود ۳ درصد فوتی داشته و در حال حاضر نیز ۳۵ نفر بیمار و تحت مراقت بوده و در قرنطینه هستند.

فرماندار بدره سن ۱۹ نفر از فوتی ها را بالای ۷۰ سال عنوان و بیان داشت: تنها یک نفر از آن دو نفر دیگر دارای بیماری زمینه ای و علت فوت دیگری ناشی از کرونا نبوده و بعد از مرگ تست آن مثبت بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کرونا در شهرستان گفت: در ۴۴جلسه ستاد کرونا ۳۰۸ مصوبه انجام که ۹۵ درصد آن یعنی ۲۹۴ مورد اجرایی شده است.

آزادی طرح غربالگری خانواده و محله محور موسوم به حاج قاسم سلیمانی را پیشتاز در بدره عنوان و تصریح کرد: این طرح با ۳۲ نفر نیرو در قالب ۴ کمیته با انجام ۳۸۴ تست پی سی آر و ۴۸۲ رپید در مجموع بالغ بر ۸۶۶ مورد تست اخذ شده که به ازای هر هزار نفر ۵۰ تست اخذ شده که بالاتر از میانگین سطح استانی بوده و این شهرستان پیشرو در بیماریابی کرونا می باشد.

وی خاطر نشان کرد : همچنین در قالب این طرح ۲۴۴ بسته غذایی بین نیازمندان و بیماران کرونایی توزیع شده است.

آزادی اظهار داشت :از آغاز شیوع کرونا ۱۱۸۸ مورد بازرسی از اصناف، ۸۵۰ مورد اماکن عمومی و نیز ۲۲۶ مورد بازرسی از ادارات انجام گرفته است.

فرماندار بدره در خصوص ابتلای ۷ کودک این شهرستان به کرونا افزود: در طرح غربالگری و با انجام آزمایشات مشخص شد ۷ نفر از مبتلایان کودک بوده که تنها یک نفر از آنها در مدرسه حضور داشته و ۶ نفر دیگر مدرسه نرفته و حتی یکی از آنها متعلق به یکی از روستاهای شهرستان ایلام نیز بوده است.

وی حال این کودکان را خوب ارزیابی و گفت :هم اینک در منزل قرنطینه بوده و تحت درمان هستند./م

بیشتر بخوانید : 

محدودیت ها به شهرستان ها باز می گردد؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار