مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛
آب امید پس از برق رایگان دومین طرحی است که دولت تدبیر و امید به منظور کمک به اقشار کم درآمد و در عین حال کم مصرف در دستور کار قرار داده است طبق برآورد شرکت آب و فاضلاب استان ایلام دستکم 20 درصد مشترکان این استان در قالب طرح آب امید از آب رایگان برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 31 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر تیموری در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت : دولت در طرح آب امید تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه را دنبال می کند تا مصرف درست آب نهادینه شود.

وی افزود: در این طرح نیز مشترکان به سه دسته خوش مصرف، کم مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند.

تیوری بیان داشت :براین اساس صورتحساب مشترکانی که تا یک سوم الگوی مصرف تعیین شده آب مصرف کنند مشمول تخفیف۱۰۰درصدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در اقلیم های متفاوت کشور مختلف است، گفت: براساس آن مصوبه الگوی مصرف ماهانه 16مترمکعب برای استان ایلام در نظر گرفته می شود.

 تیموری یادآور شد: اگر الگوی مصرف به ازای هر مشترک 16 مترمکعب در ماه در نظر گرفته و نیز متوسط تعداد خانوار ۳.۴ نفر هر نفر حدود 160 لیتر در شبانه روز محاسبه می‌شود که این میزان مطابق شاخص‌های بهداشت جهانی برای رفع نیازهای روزانه هر فرد مناسب است.

وی افزود: براین اساس مقرر شد هر مشترک اگر تا یک سوم الگوی مصرف آب مصرف کند، صورت حسابش مشمول تخفیف۱۰۰درصدی شود البته این موضوع شامل سکونت گاه‌های غیر دائم، باغ ویلاها و ساختمان های غیر مسکونی نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ، تعداد مشترکان آب استان را 210 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به این که متوسط الگوی مصرف در شهرهای استان ۲۰ متر مکعب و در روستاها ۱۸ متر مکعب است ، پیش بینی می شود حداقل 20 درصد از مشترکان از این فرصت بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه این طرح باعث کاهش درآمد شرکت می شود اظهار داشت: البته توقع داریم مشترکان ضمن رعایت الگوی مصرف نسبت به پرداخت بموقع قبوض نیز اقدام کنند ، چرا که شرکت در قبال دریافت قبوض آب بهاء مصرفی طرح های نگهداری ، تعمیر و اجرای طرح های جدید را عملیاتی می کند.

تیموری با اشاره به حذف قبوض کاغذی آب در قالب طرح سبز افزود: در حال حاضر بیش از 98 درصد مشترکان قبض کاغذی دریافت نمی کنند و سعی داریم که تا پایان سال این عدد را به 100 درصد برسانیم.

وی در پایان از مشترکان خواست تا با رعایت الگوی مصرف از تخفیفات طرح‌های تشویقی آب امید بهره‌مند شوند./م

بیشتر بخوانید :

پیشرفت 60 درصدی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایلام

مشکل کمبود آب ۱۳ روستای مجتمع داجیوند رفع خواهد شد

شاخص بهره‌مندی آب در استان از ۶۶ درصد به حدود ۸۰ درصد رسیده است

اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد پروژه آبرسانی به سایت جدید روستای چم شیر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار