مدیرکل کمیته امداد استان ایلام
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پرداخت زکات در ایلام نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته ومردم شریف ایلام از ابتدای سال تاکنون بیش از 5 میلیارد و 450 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 30 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ قنبر موسی‌نژاد از افزایش 70 درصدی پرداخت زکات جمع آوری شده امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مردم نیکوکار استان از ابتدای سال تاکنون بیش از 5 میلیارد و 450 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند که این میزان حدود 99 درصد زکات هدف گذاری شده، این استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه شورای زکات کشور، فقرا و نیازمندان در اولویت دریافت وجوهات زکات هستند، اظهار داشت: از میزان زکات جمع آوری شده این استان 87 درصد آن صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شده و 13 درصد آن نیز صرف انجام پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به مصارف زکات این استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر کمک‌هایی که از محل زکات به بیش از 9 هزار خانواده نیازمند پرداخت شده است، حدود 90 مورد خدمت مسکن نیز شامل، ساخت و بهسازی  برای نیازمندان استان انجام گرفته است.

دبیر شورای زکات استان ایلام تصریح کرد: پرداخت 34 مورد کمک هزینه خرید جهیزیه، 77 مورد کمک درمانی، 130 مورد کمک هزینه تحصیلی و یک مورد آزادی زندانی از دیگر مصارف زکات در استان ایلام بوده است.

وی با عنوان اینکه امسال برای نخستین بار در استان ایلام از محل زکات جمع آوری شده برای نیازمندان استان شغل ایجاد شده است، افزود: در این زمینه با توجه به اینکه 650 رأس دام به عنوان زکات جمع آوری شده بود؛ عمده این دام‌ها با هدف ایجاد شغل و درآمد در اختیار خانواده‌های نیازمند استان قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه به عملکرد شوراهای زکات شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه شهرستان‌های دره‌شهر، ایوان، چرداول و سیروان عملکرد مطلوب‌تری داشته و از شهرستان‌های موفق بوده‌اند./ح

 

بیشتر بخوانید

پرداخت زکات در ایوان روندی روبه رشد دارد

زکات جمع‌آوری شده در هر شهرستان باید صرف هزینه عمران و آبادانی آن شهرستان شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار