آمار ها از قرار گرفتن تمامی شهرستانهای استان در وضعیت آبی کرونایی خبر می دهد. موضوعی که خروجی آن جز انتقال این پیام خطرناک به مردم نمی تواند باشد که" وضعیت عادیست مردم راحت به تفریح کار وبارتان بپردازید.
کد خبر: ۹۳۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 29 January 2021

تابناک ایلام::امروز خبری را در فضای مجازی خواندم به این مضمون که تمامی شهرستان های استان ایلام از حیث کرونا در وضعیت آبی قرار گرفته اند .پیام عادی شدن وضعیت آبی در سراسر استان چیزی جز ارسال این پالس به مردم نیست که" همه چیز عادی شده است".

تقریبا نزدیک به یکسال است که مردم با ویروس کرونا زندگی اشان را سر کرده اند . ویروسی که شدید ترین تاثیر ر ابرزندگی مردم بر جای گذاشته است .تغییر جدی در شیوه زندگی آنان ایجاد کرده و محدودیت هایی را بر آنان اعمال کرده است .بسیاری را به کام مرگ کشانیده و خانواده هایی را داغدار عزیزانشان کرده و درطول این مدت دلهره وتشویش را به آنان ارزانی داشته وزندگی بسیاری را هم تخته کرده است .

قطعا مردم از چنین وضعتی به ستوه آمده اند . خسته شده ونای ادامه زندگی با چنین شرایطی را ندارند. مردم مترصد شنیدن یا خواندن خبری از عادی شدن شرایط هستند ،تا به دل دشت ودمن بزنند ،بساط تفریح و بگو و بخند را دوباره راه بیاندازند .عروسی بگیرند و در یک کلام بازگشت به زندگی را استارت بزنند.

همین رنگ بندی ها ،همین آبی شدن هایی که معلوم نیست از کجاآمده اند مقدمه عادی انگاری هایی شده ،شیپور عادی شدن زندگی و صدای آژیر سفیدی است که به آنان می گوید " وضعیت عادی است و از پناه گاهایتان بیرون بیایید "

نمیدانیم در این مدت چه اتفاقی افتاده است که به یکباره همه چیز به روال برگشت و مثلا کرونا هم آرام آرام سایه نحسش را از روی زندگی ما برداشت ورفت !! ولی این را به خوبی می دانم که این ویروس ریز نقش همچون بختکی در زندگی ما حضور دارد ،اما عده ای نمی خواهند حضورش را فریاد بزنند !حال به هردلیلی !

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان از یک سو می گوید که با آغاز طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذر وضعیت استان به لحاظ بستری، فوت و ابتلا بهتر شد و به مدت ۲۳ روز در دی ماه فوتی نداشتیم و از متوسط ۷۰ یا ۸۰ بستری به متوسط هفت یا هشت بستری رسیدیم.

از سویی دیگر می گوید:مردم همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند و از حضور در تجمع‌ها، دورهمی‌ها پرهیز کنند چرا که آمار بستری‌های ناشی از کرونا در حال رشد تدریجی است و این رشد زنگ خطر جدی برای مردم استان ایلام است که از نادیده‌انگاری ویروس کرونا پرهیز کنند و آن را جدی بگیرند.

اول بگویید که با طرح شهید سلیمانی چگونه بساط کرونا را جمع کردید ؟ به مردم واکسن تزریق کردید ؟ داروی ضد کرونا کشف کردید وبه مردم خوراندید ؟یک شیوه علمی پدید آوردید وبراساس آن اپیدمی راکنترل کردید ؟ مردم که نصف ماههای قبل نه رعایت می کنند ،نه ماسک می زنند نه مرتب از مواد ضدعفونی استفاده می کنند ،پس چرا اینقدر سریع آمارها پایین آمد ووضعیت عادی و آبی شد ؟واقعاشفاف بگویید چکار کردید ؟

چرا در این کشور برای اینکه دهان منتقدین بسته شود وکسی جرات این را نداشته باشد از روش ها وکارکردها خرده بگیرد ،آن را به نام مقدسی آذین می بندند ؟! اگر هم انسان آزاداندیشی بخواهد درباره اصل موضوع سوالی یا نقدی مطرح کند ،آن را در مقابل نام  وعنوان آن طرح قرار داده و به جای پاسخگویی وشفاف سازی ، به او انگ ضد دین ،ضد خدا ،ضد پیامبر وضد اسلام وشهدا وانقلاب بزنند !!این را بگویم هیچکدام از این وصله ها به ما نمی چسبد اما جواب ابهام را حتما می خواهیم !

دوم اینکه وقتی می گویید با این طرح بستری را از هفتاد هشتاد نفر در روز به هفت هشت بستری تقلیل دادید یعنی اینکه بیماری را کنترل کردید و مردم هم پیام را اینگونه تحلیل می کنند که واقعا بساط اپیدمی جمع شده است و خسته از محدودیت ها ،ماسک ها را رها کنند وقید پروتکل ها را بزنند وتمام!

تازه اینکه براساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان در این دوماهی که طرح شهید سلیمانی را اجرا کردید تعداد 3354نفر مثبت شده اند و تعداد 1195نفر هم بستری داشته ایم!اگر همین آمار بستری ها دوماه اخیر را ملاک قرار دهیم به طور میانگین روزانه رقمی نزدیک به 20نفر بستری داشته ایم ! پس این رنگ آبی از کجا آمد ؟!

اگر مسئولین عزیز می خواهند با آمار سازی ها و کاهش تست گیری در مراکز درمانی به جهانیان ثابت کنند که بله ما از آنها بهتریم و توانستیم قبل از آنها کرونا را کنترل کنیم و به نوعی رویشان را کم کنند !حرف دیگریست !آنوقت تکلیف این آتش زیر خاکستر چه می شود؟! اگر فردا روزی که دیر هم نیست این اپیدمی روی واقعی خود را در کشور نشان داد وتعداد زیادی از مردم بینوا را روانه سینه قبرستان کرد !چه جوابی دارید به مردم بدهید !؟

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
ما که چیزی ندیدیم از این طرح ، نه محله مون و دوستات و اشنایانی که در سطح شهر ساکنن چیزی ندیدن و کسی سراغشون نگرفته ،، بخدا خجالت داره اینهمه دروغ میگین ، بعدش چرا تو کارهم دخالت میکنین یه کار پزشکی تخصصی چه ربطی به یک نهاد نظامی داره که بخواد تنجام بده و به نام خودش تموم کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار