معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: عدم استفاده از ماسک در شهرستان ها به ۴۵ درصد کاهش یافته و خطرناک است و با اندک غفلتی می توان طی ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت وضعیت به حالت قبل بازگردد.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 29 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: همچنین میزان استفاده از ماسک نیز به وضوح در استان کاهش یافته در صورتی که در ۲ هفته قبل استفاده از ماسک در هیچ شهرستانی کمتر از ۷۵ درصد نبوده است.

وی افزود: در ارتباط با وضعیت بستری یک خیز ملایم آغاز شده است و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و تمامی اصناف ضرورت دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به فعالیت تالارها نیز اشاره کرد و عنوان داشت : برخی تالارها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت غیر قانونی در حال فعالیت هستند که بطور قطع با آنها برخورد و پلمب می شوند.

دکتر صادقی فر بیان داشت : مردم استان بدانند مبارزه با کرونا تمام نشده و باید همچنان با رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی شاهد بازگشت پیک بعدی نباشیم.

وی تصریح کرد: حضور افراد در اماکن تجمعی مانند بانک ها، دفاتر پیشخوان، پاساژها و سایر اماکن بسیار اهمیت دارد و نیازمند رعایت شدید پروتکل ها است.

به گفته دکتر صادقی فر  با آغاز طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذر وضعیت استان به لحاظ بستری، فوت و ابتلا بهتر شد و به مدت ۲۳ روز در دی ماه فوتی نداشتیم و از متوسط ۷۰ یا ۸۰ بستری به متوسط هفت یا هشت بستری رسیدیم.

وی افزود: هم اکنون در مجموع کمتر از ۳۰ بستری در ایلام وجود دارد و در بیمارستان شهید مصطفی درمان می شوند همچنین در شهرستان ها بیماران بستری نمی شوند.

دکتر صادقی فر بیان داشت : ۹ شهرستان در وضعیت آبی و ۲ شهرستان آبدانان و دره شهر در وضعیت زرد قرار دارند و عمده اصناف بجز تالارها مجوز فعالیت دارند./م

بیشتر بخوانید:

مردم استان همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار