امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی‌ فقیه و امام‌ جمعه ایلام کاهش بارندگی ها در سطح کشور و استان بخصوص مناطق گرمسیری ایلام اشاره کرد گفت: خطر گسترش مناطق کویری و هدر رفت آب های زیر زمینی به خارج از مرز و استان نیازمند هدایت و مدیریت است.
کد خبر: ۹۳۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 26 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اله نور کریمی تباردر حاشیه بازید از پروژهای منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران گفت : تلاش های که برای مبارزه با بیابان زدایی و جلوگیری از گسترش کویر و کانون های گرد غبار در منطقه ابو غویر شهرستان شده قابل تقدیر است.

وی به کاهش بارندگی ها در سطح کشور و استان بخصوص مناطق گرمسیری ایلام اشاره کرد گفت: خطر گسترش مناطق کویری و هدر رفت آب های زیر زمینی به خارج از مرز و استان نیازمند هدایت  و مدیریت است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام افزود : یکی از اقدامات قابل تقدیر که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام که انجام داده است کار های آبخیزاری و آبخوانداری وکاشت درخت متناسب با شرایط اقلیمی منطقه مثل کنار و کهور است.

وی به کانون های گردغبار ابوغویر اشاره کرد گفت : قبلا این منطقه با کوچکترین باد شاهد آلودگی محیط زیست و ایجاد ریزگردها می شد ولی با اقدامات انجام شده تغیر چشمگیری دراین منطقه به وجود آمد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه منطقه ابوغویر یک زمانی تهدید برای کشاورزان و نیرو های بومی آن منطقه بود و به ناچاره منطقه را ترک می کرد اشاره کرد ؛ گفت : با اقدامات بیابان زدایی که منابع طبیعی انجام داده است علاوه بر امید به زندگی افراد بومی مجدد به شغل کشاورزی و احیای اراضی کشاورزی خود اقدام کردند که قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین کریمی تبار بیان داشت : جنگلکاری های و بیابان زدایی که در مناطق مختلف استان الخصوص شهرستان دهلران صورت گرفته است علاوه بر تثبیت آب های زیرزمینی باعث سر سبزی منطقه شده است.

وی عنوان کرد : جگلکاری و بیابان زدایی برکات خوبی برای استان در پی خواهد داشت که باید تداوم داشته باشد و از اقدامات مدیر کل منابع طبیعی و مجوعه همکاران وی و همه ادارات و ارگان های و افرادی که همکاری داشته اند که تغییر چشمگیر در استان به وجود بیاید تشکر می کنم.

در این بازدید حجت‌الاسلام‌ و المسلمین هواسی نماینده ولی‌ فقیه در منابع طبیعی استان ، احمدی مدیرکل ، فتحی معاون بیابان و پارسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران حجت‌الاسلام‌ و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه و امام‌ جمعه ایلام را همراهی کردند ./م

بیشتر بخوانید:

90 هزار هکتار جنگل در استان در دست کاشت است

اقدامات منابع طبیعی شهرستان دهلران قابل تقدیر است

در سال جاری ۴۰ درصد کل جنگل کاری کشور در استان ایلام انجام می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار