در حالیکه هنوز مدیران این دستگاه به شائبه جذب غیر قانونی و فاقد مجوز چهار نفر نورچشمی در آن اداره کل پاسخ قانع کننده نداده اند ،خبرهای رسیده از این اداره کل حاکی از این است که اخیرا این دستگاه مجوز حذب 5نیروی خدماتی را از وزارتخانه کسب نموده است. اما به جای فراخوان جذب همچون گوشت قربانی آن به نمایندگان و مدیران ارشد استان واگذار کرده ودر لابلای آن نزدیک به 20نفر را بدون در نظر گرفتن تخصص و تحصیلات وحتی سن !در این دستگاه بکارگیری نموده است.
کد خبر: ۹۳۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 26 January 2021

تابناک ایلام::اشتغال همواره یکی از دغدغه های مهم مردم ومسئولین به حساب می آید .افزایش آمار بیکاران تحصیل کرده در پرتو تکثر وتعدد مراکز آموزش عالی پر شمار در کشور ونبود راهبرد برای اشتغال این حجم تحصیلکرده بیکار ،می رود تا بعنوان یک چالش عمده ،ساحت های امنیتی و اجتماعی را در نوردیده و درد سرهای جدی به کشور تحمیل نماید.

با وجود اینکه دولت های متعدد در صدد  بوده اند تا با تمهید اندیشی ،ارایه تسهیلات وفراهم نمودن فضای کسب وکار زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را فراهم آورند ،اما بی برنامگی  ،عدم دوراندیشی و تسامح وتساهل ها مانع از به ثمر نشستن برنامه ریزی ها شده و همچنان بخش قابل توجهی از تحصیلکردگان بیکار، رفع این معضل مهم اجتماعی را از دولت انتظار دارند.

درحالیکه تکمیل چارت های سازمانی،نبود ردیف های استخدامی وبسته شدن پرونده استخدام های دولتی در مسیر استخدام وجذب تحصیلکردگان بیکار در دستگاههای اداری  مانعی جدی ایجاد نموده است ،اما پاره ای رفتارهای تبعیض آلود از سوی مدیران در تولید ردیف استخدامی برای نورچشمی ها !آنهم بدون آزمون و صلاحیت علمی ، نگرانی وبی اعتمادی بیکاران وخانواده های آنان را شدت بخشیده است .

نمونه بارز دور زدن های قانون و رواج تبعیض ورفتارهای در تضاد وتباین با مقررات وقانون را باید در اداره کل راه وشهرسازی استان ایلام جستجو کرد. در دوره ای که ردیف های استخدامی ومجوز بکارگیری نیرو در ادارات دو قفله شده است ،استخدام حجمی و قراردادی بدون آزمون ،تحصیلات مرتبط و تخصص نزدیک به 20نفر در سالجاری ،علامت سوال های متعددی در مقابل رفتار وعملکرد مدیر این دستگاه قرار داده  است !

در حالیکه هنوز مدیران این دستگاه به شائبه جذب غیر قانونی و فاقد مجوز چهار نفر نورچشمی در آن اداره کل پاسخ قانع کننده  ای نداده اند ،خبرهای رسیده حاکی از این است که اخیرا این دستگاه پس از  کسب مجوز جذب 5نیروی خدماتی از وزارتخانه ،به جای فراخوان جذب، همچون گوشت قربانی آن را بین برخی نمایندگان و مدیران ارشد استان تقسیم نموده ودر کنار آن نزدیک به 15نفر را بدون در نظر گرفتن تخصص ، تحصیلات وحتی سن !در این دستگاه بکارگیری نموده است.

بررسی های خبرنگار ما بیانگر این واقعیت تلخ است که جناب مدیرکل برای جلب رضایت وحمایت برخی نمایندگان استان واختصاص ردیف خاصی به آنان ،تعداد مشخصی از نزدیکان آنان را از این طریق بکارگیری کرده است . در حالیکه این روزها بسیاری از خانواده ها با دغدغه بیکاری چند جوان تحصیلکرده شب و روز خود را سپری می کنند وتمامی درب های را به روی خود بسته می بینند ،آیا این شیوه جذب نورچشمی ها، نیشخند به تحصیلکردگان بیکار وسیلی نواختن بر صورت پدران ومادران آنان نیست ؟!!

حال حتی اگر جناب مدیرکل در پرتو این مجوز از نیرو های تحصیلکرده با تخصص مرتبط با راه وشهرسازی استفاده می کرد می توانستیم به نوعی بر این درد چشم ببندیم .اما یکی نیست به ما بگوید در حالیکه جوانی با تحصیلات فوق لیسانس یا دکترای عمران تمام ساعات عمر خود را در خواندن آگهی های استخدامی سپری می کند ،استخدام لیسانس ادبیات و الهیات و.....آن هم فردی با سن 50سال در اداره راه وشهرسازی چه معنایی می تواند داشته باشد ؟!

جناب مدیرکل باید برای افکار عمومی شفاف سازی کنند ؛اگر مجوز استخدام دریافت کرده اید ،راهش این بود که با فراخوان جذب ،برگزاری آزمون و سیر مراحل قانونی ،مسیر را برای جذب بدون تبعیض افراد مورد نیاز در اداره کل را فراهم می آورند،چرا به جای این شیوه قانونی ،با یک حاتم بخشی سهیمه را در اختیار نزدیکان برخی نمایندگان قرار داده اید ؟!استخدام فردی با سن بالای 50سال طبق چه قانونی صورت گرفته است !؟مجوز افزون بر 5نیروی خدماتی را از کجا کسب کرده اید ؟!

به درستی می دانیم که با این رفتارتان نظارت دستگاههای مسئول را به کما برده اید چون وقتی دستمالی کثیف شد ،با آن نمی توان شیشه را پاک کرد !! اما انتظار داریم دستگاههای نظارتی بر این اجحاف ،تبعیض و حق کشی مسلم از سوی دستگاههای اجرایی استان چشم نبسته و با ورود به این موضوع نتیجه اقدامات خود را در اختیار رسانه ها ومردم قرار دهند.

بدیهی است دشمنی آمریکا ،اسراییل ،عربستان ودیگر بدخواهان نظام نمی تواند در روند حرکت کشور وقفه ای ایجاد نماید ،اما چنین رفتارهای تبعیض آلود ودر تضاد با قانون مجریان همچون موریانه ای پایه های اعتماد مردم به نظام را از درون تهی کرده  و آسیب های ناشی از آن به مراتب بدتر وکشنده تر از دشمنی های مستقیم دشمنان این کشور خواهد بود . دیگر خود دانید !

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ارشد معماری بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
تا بوده همین بوده این که کلا بدون استخدامی بوده اونایی که هم استخدامی شرکت میکنن رو باز با پارتی میبرن سرکار لعنت خدا بر این قوم کفار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار