کارکنان شرکت ایران افق در علت اعتراضات خود را به نامشخص بودن وضعیت قرارداد و به کارگیری نیرو های بومی در دو ناحیه نفتی آبان و پایدار دهلران اعلام نمودند .
کد خبر: ۹۳۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 26 January 2021

تابناک ایلام::استان ایلام یکی از مناطق محروم کشور به شمار می رود که علاوه بر محرومیت و توسعه نیافتگی، نبود طرح های اقتصادی بزرگ باعث افزایش بیکاری در استان شده است .

در سال های اخیر پروژه های بزرگی در حوزه نفت و گاز در استان همانند پالایشگاه گاز ایلام، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران، ان جی ال دهلران، توسعه میدان های نفتی چشمه خوش ، پایدار غرب و آبان در دهلران و مهران و..شکل گرفته است.

اما این طرح های اقتصادی قبل از اینکه در خدمت اشتغال جوانان بومی منطقه قرار گیرد به فرصتی برای جذب غیر بومی ها و عدم پرداخت حقوق و مزایای نیرو های بومی شاغل در این شرکت ها شده است .

همین امر سبب شده تا نیروهای جوان و جویای کار این استان برای یافتن شغل بقچه به دست به دیگر استان های کشورسفر کنند، یا در شرکت های نفتی منطقه با شرایط نامعلوم درآمدی و قراردادی مشغول به فعالیت شوند .

به دنبال این مشکلات روز گذشته کارگران شرکت ایران افق برای عدم پرداخت حقوق ومزایای با تجمع در محل شرکت در دهلران خواستار پرداخت مطالبات خود شدند .

از دیگر مطالبات کارکنان شرکت ایران افق در علت اعتراضات خود را به نامشخص بودن وضعیت قرارداد و به کارگیری نیرو های بومی در دو ناحیه نفتی آبان و پایدار دهلران اعلام نمودند .

رییس اداره کار دهلران در خصوص این موضوع در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فردا مشکل کارکنان ایران افق که روز گذشته اقدام به تجمع کرده بودند باحضور مسئولین ارشد شهرستان و نمایندگان شرکت ایران افق طی یک جلسه موضوع مطالبات این عزیزان پیگیری و بررسی خواهد شد .

بازیار افزود: اداره کار دهلران به صورت جد مطالبات کارگران دهلران در راستای ماده 47 برنامه ششم توسعه پیگری خواهد نمود.

وی یادآور شد: متاسفانه در بحث به کارگیری نیروی بومی این شرکت تا کنون اقدام قابل قبولی انجام نداده است و مهم ترین مطالبه کارگران این شرکت اعتراض به عدم پرداخت حقوق ،نامشخص بودن وضعیت قرارداد و به کاری گیری نیروی غیر بومی است .

مسئولین شرکت ایران افق تا لحضه تنظیم این مطلب به پیگیری های خبرنگار تابناک پاسخ نداده اند و این رسانه تا حصول به نتیجه مطالبات کارگران این موضوع را به صورت جد در دستور کاری خود قرار خواهد داد. /م

بیشتر بخوانید :

تمام توان خود را در راستای جلوگیری از تعدیل نیرو در این استان بکار خواهیم گرفت

همه شرکت‌های نفتی فعال در دهلران ملزم به استفاده از نیروهای بومی هستند
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار