معاون فرماندارچرداول خبرداد
معاون فرماندار چرداول از اختصاص 450 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه، تکمیل و ساخت ایستگاه پمپاژ کهره - داجیوند در بخش هلیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 13 September 2015
الیاس فتاحی درگفتگوباخبرنگارتابناک ایلام گفت: در سفر اخیر معاونین باغبانی و آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به استان ایلام و بازدید از بخش هلیلان، این اعتبار به عنوان هدیه دولت تدبیر و امید به این منطقه محروم در نظر گرفته شد.
وی اظهار کرد: کلنگ ساخت این ایستگاه پمپاژ سال 90 به زمین زده شد و تاکنون تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بیشتر بخاطر کمبود منابع مالی بوده است.
فتاحی افزود: در گذشته به دلیل کمبود اعتبار ساخت این ایستگاه از روند رو به رشد مناسبی برخوردار نبود و چون تکمیل این طرح و پروژه بزرگ آبی باعث رونق کشاورزی هلیلان می شود، با نگاه ویژه دولت این اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافت.
وی یادآور شد: با بهره برداری از این ایستگاه پمپاژ سه هزار هکتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی می شوند که از این میزان یک هزار و 400 هکتار باغ و یک هزار و 600 هکتار نیز در بخش زراعی است.
به گفته وی، تاکنون اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال برای ساخت این طرح هزینه شده که با اعتبار اختصاص یافته توسط دولت یازدهم تحولی بزرگ در رفع بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال پایدار بوجود خواهد آمد.
بخش هلیلان با 25 هزار نفر جمعیت و 23 هزار هکتار اراضی کشاورزی و قرار گرفتن در نقطه تلاقی سه استان ایلام، لرستان و کرمانشاه و عبور رودخانه عظیم سیمره از این منطقه در 65 کیلومتری شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار