در سایه سوء مدیریت ها صورت گرفت ؛
این چه شیوه مدیریت و کشورداری است که مسئولینش در تامین نیازهای اولیه خانواده ها همچون روغن نباتی عاجز باشند ،اما فریاد مدیریت جهانی آنان گوش فلک را پر کرده باشد !؟ این چه سبک مدیریتی است که از یک سو دنبال صدور شیوه مدیریت و کشور داریمان به دیگر نقاط جهان باشیم، اما در عین حال نتوانیم فرایند تولید ،توزیع و فروش یک قلم کالا را مدیریت کنیم ؟!
کد خبر: ۹۳۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 25 January 2021

تابناک ایلام ::امروز در فضای مجازی خبری منتشر شد دائر براینکه شاخص بورس رشد 12هزار واحدی را تجربه کرده است. از آنجاییکه مدیر بورس بدلیل مشکلات این روزهای سهامداران از مقام خود استعفا کرده بود ،واکنش کانال ها و کاربران فضای مجازی به این اتفاق جالب توجه بود.

اغلب آنان با استهزاء وضعیت مدیریت کشور این نکته را برجسته کرده بودند که بورس بدون مدیر مسیر رشد را طی می کند ،این موضوع نشان می دهد اگر مدیران کشور صندلی های مدیریتی را رها کنند بسیاری از مسایل عمده کشور از قبیل گرانی وتورم ،بیکاری و بسیار دیگری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

 این موضوع حاوی نکته مهمی است ،اینکه مدیریت در کشور به گونه ای پیش می رودتا باعث شکل گیری این تصور در مردم شود که بود ونبود مدیران تاثیر چندانی در وضعیت ندارد، از تمام بلایا برای نظام مخرب تر خواهد بود .یعنی در جایی مدیری حضور دارد که باید با تدبیر امور باری از پیش پای مردم بردارد یا رافع مشکلی باشد.اما شرایط حاکم بر جامعه به نحویست که بود ونبود این مدیران هیچ تاثیری بر زندگی مردم ندارد .این یعنی کاهش اعتماد وامید مردم به مسئولین و تاثیر مستقیمی بر مهمترین رکن منافع ملی کشور یعنی " کاهش مشارکت در فرآیندهای سیاسی واجتماعی !!

البته تقصیر مردم هم نیست ،مردم این را می بییند و قضاوت می کنند ؛در جایی مدیرانی وجود دارد که تنها وظیفه آنان نظارت بر بازار و تامین نیازمندی های اساسی مردم است ،اما شرایط به گونه ایست که انگار این شهر بی کلانتر است !هر فروشنده ای برای خودش نرخی بر کالایی تعیین می کند ،هر کسی هر جور دوست دارد می فروشد ،یکی کم فروشی می کند و دیگری انبار می کند ونمی فروشد!  آنان هستند که مدیریت بازار را در اختیار گرفته ومدیران فقط نظاره گرانی بیش نیستند !

به وضعیت فعلی مدیریت بازار تامین نیازمندی های کشور نگاه کنید ،دریک سو ادعا داریم که کشور از حیث تامین نیازهای اولیه مردم مشکلی ندارد ،با صدای بلند فریاد زده می شود به رغم مشکلات اقتصادی و تحریم ها اما انبارها پراست و مشکلی در تامین نیازهای اساسی مردم احساس نمی شود ،اما در سویی تمامی بازار استان را که شخم بزنی نمی توانی یک حلب کوچک روغن نباتی جامد پیدا کنی!!اگر هم پیدا کردی چند قلم کالا را هم به اجبار بهت غالب میکنند ؟!دستگاهی هم پیدا نمی شود که در مقابل این احتکار و اجحاف ها در حق شهروندان،در برابر سودجویان ومحتکرین بایستد!

خداوکیلی این چه شیوه مدیریت و کشورداری است که مسئولینش در تامین نیازهای اولیه خانواده ها همچون روغن نباتی عاجز باشند ،اما فریاد مدیریت جهانی آنان گوش فلک را پر کرده باشد !؟ این چه سبک مدیریتی است که از یک سو دنبال صدور شیوه مدیریت و کشور داریمان به دیگر نقاط جهان باشیم، اما در عین حال نتوانیم فرایند تولید ،توزیع و فروش یک قلم کالا را مدیریت کنیم ؟!

به نظر شما همین یک قلم سوء مدیریت بازار تامین کالاهای اساسی مردم برای اثبات ناکارآمدی شبکه مدیریت کشور کافی نیست !؟ اگر همین شیوه رشد بورس در غیاب مدیریت را معیار و شاخصی برای کارآمدی مدیران کشور قرار دهیم ،براساس آن می توانیم این پیشنهاد را به مدیران کشور بدهیم ؛برای مدتی مدیریت کشور را وا گذارید یقینا مشکل تورم ،گرانی و بیکاری ودیگر آسیب های رنگارنگ اجتماعی هم خودبه خود حل خواهد شد !!

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
دولتمردان ما ادعای جنگ با تمام دنیا الا چند کشور درپیتی وساخت انواع موشک و فناوری دارن آنوقت عاجز از ساخت چهار دانه حلبی واسه روغن نباتی !
ساخت کارت ملی هم پیشکش .
چقدر ادعا آخه آقایان؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار