اگر چه با تلاش نمایندگان،پیگیری مسئولین استان و سماجت بانوی نماینده استان، این روزها امیدها برای تحقق این مطالبه مردمی تقویت و می رفت تا آرزوی دیرینه مردمان دیارآلامتو رنگ حقیقت به خود بگیرد ،اما با چربش منافع استان همسایه ،پرونده دفتر نفت وگاز ایلام در اولین پیچ های این مسیر پر پیچ وخم گرفتار شده است .
کد خبر: ۹۳۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 24 January 2021

تابناک ایلام ::همانگونه که بارها در مطالب گوناگون بدان اشاره داشته ایم ،با وجود سهم 90درصدی استان از منابع انرژی موجود در غرب کشور و بهره برداری از آخرین جرعه های نفت مناطق نفت خیز کرمانشاه ،مدیریت این منابع و منافع ناشی از آن باید در اختیار استان قرار گیرد واین نمی تواند خواسته غیر معقولی از مسئولین امر قلمداد شود.از اینرو سالهاست مسئولین ،نمایندگان ،نخبگان ورسانه های ایلام بر این موضوع مهم تمرکز کرده اند.

بیست وچهارم دی ماه بود که با طرح سوال سارا فلاحی از وزیر نفت ،پای زنگنه در کمیسیون انرژی باز شد تا وزیربه سوال نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص استقرار یا انتقال دفتر نفت وگاز غرب در ایلام پاسخ دهد . این فرصت کافی بود تا با سماجت این نماینده  ،وزیرنفت با پی نویس نامه کمیسیون انرژی ،موافقت خود را با این مطالبه دیرینه مردم ونخبگان استان ایلام  اعلام نماید.

هرچند همواره بر این باور بوده ایم که ساختار دفتر نفت وگاز غرب به سختی در منافع خواهر خوانده استان ،یعنی همسایه شمال در هم تنیده شده است و مسئولین ومتنفذین این  استان هیچگاه در برابر از دست دادن منافع اقتصادی ناشی از  این ساختار کوتاه نخواهند آمد.از اینرو تنها راه برای فایق آمدن بر لابی ها وسماجت های مسئولین ونمایندگان این استان ،باز کردن پرونده جدیدی تحت عنوان استقلال دفتر نفت وگاز استان ایلام در ساختار وزارت نفت است . 

بنابراین قرار گرفتن این پرونده در مسیر دشوار و نشدی که سالهای متمادی  نمایندگان و مسئولین استان را به بیراهه کشانیده وبا گذاشتن دست آنان در حنا ،هر تلاشی برای تحقق انتقال این دفتر را به بن بستی به نام حفظ منافع استان همسایه با لابی قدرتمند نمایندگان ،مسئولین وصدالبته شیخ الوزرای کرمانشاهی کشانیده است ،این روزها با وضوح بیشتری نمایان است.

اگر چه با تلاش نمایندگان،پیگیری مسئولین استان و سماجت بانوی نماینده استان، این روزها امیدها برای تحقق این مطالبه مردمی تقویت و می رفت تا آرزوی دیرینه مردمان دیارآلامتو رنگ حقیقت به خود بگیرد ،اما با چربش منافع استان همسایه ،پرونده دفتر نفت وگاز ایلام در اولین پیچ های این مسیر پر پیچ وخم گرفتار شده است .

از آنجاییکه روند ایجاد دفتر نفت وگاز در استان ایلام نیازمند تعریف ردیف بودجه در کمیسیون تلفیق وتصویب در صحن علنی مجلس است ،یک منبع آگاه به ما گفت که حضور دو نماینده کرمانشاه در کمیسیون تلفیق مانعی جدی در مسیر حرکت این پرونده در دالان های قانونی ایجاد کرده و این پرونده برای عبور از این پیچ با مانعی جدی روبروست .

بدیهی است رفع این گیر بزرگ در کمیسیون تلفیق در راستای تسهیل فرآیند حرکت روبه جلو این پرونده ،نیازمند لابیگری پرقدرت مسئولین ونمایندگان استان برای فایق آمدن بر این مانع بزرگ است . چرا که با عبور پرونده از این مانع بزرگ ورسیدن آن به صحن مجلس می توان به تحقق این مطالبه قدری  امیدوار تر شد .

هرچند ممکن است با چربش حفظ منافع همسایه شمالی بر این مطالبه بزرگ ایلام ،تحقق آن با دشواری هایی روبرو و احیانا روند پیشرفت این پرونده متوقف شود،اما به یقین بروز چنین احتمالی از شایستگی های نمایندگان ومسئولین ایلام نخواهد کاست .بدیهی است مردم ما  هیچگاه تلاش های مسئولین و نمایندگان در راس آنها سارا فلاحی را از یاد نخواهند برد وپیگیری این پروسه را به سالهای آتی اما بدون وزیر کرمانشاهی موکول خواهند کرد .

بیشتر بخوانید

استقرار دفتر نفت و گاز غرب در ایلام ضروری است

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
زنگنه نمیذاره خیالتان راحت
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
باوجود این نمایندگان کرمانشاهی و این وزیر ژاندارم بعیئ می دانم به راحتی این پرونده به سرانجام برسد
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
سارا کجائی دقیقا کجائی؟
سارای پوپولیست و شعارگرا حالا جواب بده ؟
زنگنه اندازه سن تو فقط وزیر بوده حالا با دوتا سخنرانی تو مجلس میاد این الماس نورو پیشکشت میکنه.


دشتکی و بقیه شماها کجائین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
مطمئن باشید که فقط و فقط شعاره و وعده های توخالی میده برای تضمین آرای دورز بعد انتخابات....
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
سیستم های اداری کرمانشاه همیشه در حق ایلام ظلم کرده اند حتی در نصب تابلو های راهنمایی و رانندگی مسیرهای مشترک، باید پیگیر بود و در این امر سستی نشود!!!
Htr
|
Singapore
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
من ایرانی ام و گفتن ایران دومین کشور از لحاظ منابع نفت و گاز چیش به من رسید جز فلاکت از این کشور منفور...
حالا ایلام هرچی بشه هرچی باشه چیش به من رسیده دلتون خوشه همش حس میکنم یه مشت انگل دارن خونمو میخورن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار