فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از عودت بیش از ۵ میلیارد ریال وجوه به سرقت رفته اینترنتی توسط مجرمان، از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 24 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛با وجود تبادل عظیم اطلاعات حیاتی و یا خصوصی از طریق اینترنت جرائم مجازی و اینترنتی افزایش چشمگیری داشته است. سرهنگ منوچهر مکی اظهار داشت: اصلی‌ترین دلیل وقوع جرایم سایبری عدم توجه کاربران به رعایت نکات امنیتی است و برابر رصد و پایش فضای مجازی، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه ای از بیشترین جرایم در سطح شهرستان دهلران بوده است.

وی گفت: باید توجه داشت در بیشتر این جرائم شاکیان پرونده با عدم رعایت و بی توجهی به نکات امنیتی نگهداری اطلاعات مالی و خصوصی که بارها از طریق رسانه های مختلف اطلاع رسانی شده است، فرصت مناسب را در اختیار مجرمان قرار داده‌اند.

فرمانده انتظامی دهلران گفت: اکثر کاربران با روش های مختلف بالا بردن امنیت اطلاعات خود آشنا هستند اما به دلیل اینکه تصور می کنند هیچ وقت گرفتار مجرمان نمی شوند نسبت به آن بی توجه هستند.

وی با اشاره به عودت نیم میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد ریال از وجوه به سرقت رفته اینترنتی توسط مجرمان، به حساب شاکیان پرونده گفت: پلیس فتا انتظامی شهرستان دهلران با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و فنی در ۹ ماهه امسال موفق به کشف بیش از ۹۲ درصد پرونده ها شدند.

مکی گفت: مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمز دوم بانکی ‌آنان است لذا کاربران باید از اعتماد بی جا به دیگران و دادن اطلاعات بانکی شامل رمزدوم و رمز برنامه های بانکی خود به دیگران خودداری کنند.

مکی تصریح کرد: شهروندان توصیه می شود در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به ادرس www.Cyberpolice.ir و همچنین شماره تماس های ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش کنند./ح

بیشتر بخوانید

کلاهبرداری مالی در صدر جرائم سایبری استان ایلام

افزایش ۱۱۶ درصدی جرائم سایبری در ایلام /بیشترین درصد جرائم مربوط به کلاهبرداری رایانه ای است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار