مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام در خصوص میراث ناملموس و معنوی که بیشتر در ارتباط با آداب و رسوم است، یادآور شد: در استان ایلام ۲۸ اثر معنوی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و یک کتاب نیز در این زمینه در دست چاپ است
کد خبر: ۹۳۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 22 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده با تاکید بر این که حوزه میراث فرهنگی اصلی ترین حوزه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و اولین وظیفه ای که به ما واگذار شده، حفاظت از آثار تاریخی در سطح استان است، افزود: با توجه گستردگی حوزه میراث بیشترین اعتباراتی که از طرف وزارت به استان اختصاص می یابد به حوزه میراث فرهنگی مربوط می شود.

شنبه زاده در خصوص مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان گفت: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و به بخش‌ها، واحدها و سازمان‌های دیگر وابسته است که نیازمند مساعدت و همکاری بیشتر ادارات استان به ویژه ادارت راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست در حوزه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

وی گردشگری را یکی از مولفه های اقتصادی دانست و افزود: گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار و اقتصاد خانوار موثر است چون برای ایجاد شغل در گردشگری به سرمایه کمتری نسبت به سایر پروژه ها نیاز است و بیشترین سود گردشگری برای روستائیان است.

شنبه زاده، به ۴۰ واحد بوم گردی استان هم اشاره و گفت: ۱۵۰ نفر در این واحدهای بوم گردی مشغول بکار هستند هرچند کرونا آسیب جدی به فعالیت آنها وارد کرد اما امیدواریم در عید امسال شاهد رونق و شکوفایی تاسیسات گردشگری در استان باشیم.

وی از در دست اقدام بودن ۵۰ واحد بوم گردی دیگر در استان خبر داد و گفت: این واحدها یا در مراحل کار اداری یا منتظر دریافت تسهیلات هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایلام به طرح های گردشگری آسیب دیده از سیل در استان هم اشاره و افزود: در استان ۱۴ طرح از سیل خسارت دیدند که ۱۸میلیارد ریال خسارت برای آنها برآورد و تائید شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از اختصاص ۱۶ میلیارد ریال اعتبار مشارکتی ملی و تملک دارایی به این اداره کل در سال جاری خبر داد.

وی اظهار داشت: از این اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از محل ملی و ۶۰ میلیارد ریال نیز از محل تملک داریی ها بوده که تا کنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار