معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آرامستان ها و مراسم های عروسی و عزا در سطح استان بسیار خطر آفرین است و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی می تواند منجر به خیز مجدد افزایش آمارها در استان شود.
کد خبر: ۹۳۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 22 January 2021

به گزارش تابناک ایلام،با کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان که به هردلیلی حادث شده است ،عادی انگاری وضعیت از سوی مردم در تمامی فعالیت های اجتماعی به وضوح مشهود است.

بررسی های میدانی نشان می دهد که بیشتر مردم استفاده از ماسک را کنار گذاشته اند ،مراسمات به حالت عادی بازگشته است وقبرستان ها همچون سالهای گذشته پذیرای انبوهی از مردم شده است .

در سازمانها وادارات هم وضعیت به همین منوال در حال عادی شدن است ،جلسات و گردهمایی ها به سبک گذشته در حال برگزاریست . شکل گیری چنین وضعیتی در جامعه تنها یک دلیل بیشتر نمی تواند داشته باشد ،عادی انگاری وضعیت که بانی آن هم آمارسازی های وزارت بهداشت است !

بدون شک با استمرار این وضعیت و پیوند آن با فصل سرد زمستان ،خیزش دوباره آارهای کرونایی در استان را شاهدیم،آمارهایی که هر از گاهی بسته به شرایط سیاسی و...بر اساس سیاست های کلان بالا وپایین می روند و خروجی آن نیز گریبان مردم بخت برگشته ای را می گیرد که تصور می کنند " همه چیز آرام است "

موضوع حساسی که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم برآن باور است این وضعیت می تواند به یک چالش جدی در استان تبدیل شود ،جمیل صادقی فردر این باره گفت :عدم رعایت دستورالعمل ها و عادی انگاری بخصوص در روزهای اخیر زنگ خطری برای افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان است.

وی افزود: در فصل زمستان شیوع بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش یافته و همزمانی آن با کرونا می تواند خطر آفرین باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مردم درخواست کرد: همچنان فاصله گذاری اجتماعی، رعایت دستورالعمل های اجتماعی و استفاده از ماسک را در اولویت زندگی خود قرار دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار