فرماندار بدره گفت: پمپاژ کشاورزی سه روستای زید، تلخاب و زرانگوش این شهرستان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 21 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛یونس آزادی اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۵ شروع شده است که در صورت بهره‌برداری، بیش از هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. 

وی یادآور شد: اعتبار خوبی در سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به ایلام برای تسریع در تکمیل این پروژه مهم اختصاص یافت.

آزادی افزود: ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سه روستای زید، تلخاب و زرانگوش شهرستان بدره با تکمیل این پروژه تحت پوشش آبیاری پیشرفته قرار می‌گیرد و زمینه اشتغال جوانان این منطقه را فراهم می‌کند.

به گفته وی تکمیل این پروژه‌ در رونق تولید و توسعه اقتصادی شهرستان بدره بسیار تاثیرگذار است.

فرماندار بدره به پروژه شبکه آبیاری تحت فشار شهرک ولیعصر بدره نیز اشاره کرد و افزود: مطالعات این پروژه از سال ٨٨ و عملیات اجرایی آن در فروردین ٩٨ آغاز شده است.

آزادی تصریح کرد: این پروژه حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه شامل ٧٠ درصد باغات و ٣٠درصد اراضی زراعی با جمعیت پنج هزار نفر و ۲۰۰ خانوار را پوشش می‌دهد.

وی در خصوص زمان اتمام این پروژه نیز گفت: تجهیزات خط انتقال این پروژه به طول ٢.۵ کیلومتر خریداری شده و پروژه از پیشرفت فیزیکی ٢۵ درصد برخوردار است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار