مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ هکتار از اراضی ملی این استان با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۹۳۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 20 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر کاظمی  اظهار داشت: این میزان اراضی ملی توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان ایلام طی ۳۱۲ عملیات جداگانه از دست سودجویان خارج شده است.

وی با اشاره به همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان زمین‌خواری در استان افزود: پارسال ۳۶۷ متر مربع از اراضی مسکونی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز با صدور حکم قضایی با قلع و قمع حصار ایجاد شده و خلع ید و رفع تصرف به بیت المال بازگشت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل در سال جاری به عنوان دومین استان برتر کشور در بخش رهاسازی اراضی متصرفی انتخاب شد، یادآور شد: در طی ۲ سال گذشته ۵۸۸ هزار و ۲۶۲ مترمربع از اراضی ملی این استان با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی از تصرف افراد سودجو خارج و به بیت‌المال باز گردد.

کاظمی یادآور شد: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی ایلام ضمن جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط افراد فرصت طلب، این میزان از این اراضی را در اکثر نقاط استان بویژه شهرستان های ایلام و دهلران از تصرف اشخاص سودجو خارج کرده است.

وی تاکید کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند، ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی بعمل و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی استان ایلام با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: مردم می توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را به یگان حفاظت راه و شهرسازی ایلام و یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها اطلاع دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار