معاون امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در استان گفت: نواقص زیرساختی و ضعف های مربوط به خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیرهای منتهی مرز بین المللی مهران شناسایی و برطرف شده است.
کد خبر: ۹۳۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 19 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمدکرمی  در نشست برنامه ریزی و پیگیری قرارگاه اربعین مهران که با حضور جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های دخیل و برنامه ریز در ستاد اربعین استان و کشور، در سال‌های قبل مراسم اربعین آقا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکنون به خوبی برگزار شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اربعین حسینی پیش رو افزود: احداث سایه بان در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی، جداسازی ورودی و خروجی پایانه برکت، احداث کنارگذر غربی مهران از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه در مسیرهای مواصلاتی، پنج مسیر منتهی به مرز مهران در استان وجود دارد، یادآور شد: ارتقای مشخصات فنی راه‌ها، چهار بانده شدن جاده‌ها، جداسازی راه‌ها به طول ۴۵ کیلومتر و ایمن سازی مسیرهای منتهی به پایانه مرزی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی به زائران است.

کرمی با بیان اینکه در ورودی شهر مهران، پارکینگ اربعین و پایانه برکت، ۲ کانون جمعیتی بزرگ هستند، گفت: خوشبختانه کنارگذر غربی و زیر گذر آن به بهره برداری رسیده وکارهای تکمیلی آن نیز در حال انجام است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به الحاق ۲۲ هکتار زمین به پایانه برکت در برای احداث سایه بان و ساماندهی پایانه افزود: یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی اربعین حسینی (ع) بحث آب پایدار پایانه است که با ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی و احداث ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب تا پایانه برکت، این مشکل در حال رفع است.

وی در ادامه به تقویت سیستم آنتن دهی موبایل در پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این راستا نیز در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: عملیات احداث پل بزرگ کنجانچم به طول ۱۶۰ متر در کیلومتر ۵۵ جاده ارتباطی ایلام به مهران با ۶۰ درصد پبیشرفت فیزیکی در حال اجراست که با بهره برداری از این پروژه گره ترافیکی در این ایام برطرف خواهد شد.

کرمی، تکمیل بزرگراه ایلام مهران با هدف تسهیل در ترافیک عبوری و سامان بخشی به یکی از مهم ترین محورهای راه کربلا را از اصلی ترین پروژه های راهسازی استان ایلام برشمرد و تاکید کرد: طول مسیر از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: ۸۲ کیلومتر مسیر به صورت چهارخطه تکمیل شده و ۲۰ کیلومتر باقیمانده در قالب سه قطعه در حال اجراست.

معاون عمرانی استاندار ایلام درباره وضعیت تونل های اول و دوم راه کربلا در مسیر ایلام - مهران گفت: عملیات حفاری تونل اول به طول ۸۶۰ متر پایان یافته و کار پی کنی و لاینیگ آن آغاز شده است.

کرمی همچنین به روند ساخت تونل دوم راه کربلا اشاره کرد و افزود: عملیات حفاری این تونل نیز پایان یافته و هم اکنون آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ( طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام است.

وی با اشاره به همکاری استان های معین در ایام اربعین در استان ایلام افزود: پنج استان معین در اربعین حسینی (ع)، با واگذاری زمین در مهران، باید بهتر از گذشته پای کار بیایند و ساختاری ثابت و پایدار برای ارائه خدمات به زائران داشته باشند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه، همدلی و همراهی خوبی بین سازمان‌های دخیل در اربعین حسینی (ع) وجود دارد، گفت: افتخار ما این است که بتوانیم یک اربعین خوب و بدون دغدغه برای زائران حسینی (ع) فراهم کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار