استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام با تاکید بر عزم دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: تکمیل این طرح‌ها توسعه هم‌جانبه استان را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 18 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در دیدار با وزیر کشور ضمن ارایه گزارشی از وضعیت طرح ها و پروژه‌ای در حال انجام، خواستار تسریع در تکمیل پروژه های مرزی در این استان شد و گفت: در تلاش هستیم طی مدت زمان باقی مانده از کار دولت توجه خود را به اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم استان متمرکز کنیم که در این راه نیازمند حمایت و مساعدت همیشگی و بیشتر مسوولان ارشد دولتی هستیم.

وی افزود: امروز حجم عظیمی از طرح ها و پروژه های مختلف و مهم در استان ایلام سرمایه گذاری شده و در حال انجام است که در راستای بهره وری بیشتر لازم است نسبت به اتمام آن‌ها توجه بیشتر شود که بطور قطع این مهم توسعه همه جانبه استان را در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام بر ضرورت توجه ویژه به پروژه های مرزی استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین دو کشور ایران و عراق بسیار حائز اهمیت است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و بازارچه هلاله شمالی نیز در شورای ساماندهی مبادلات مرزی مصوب شده که در این راستا لازم است برای تصویب نهایی در دولت مساعدت بیشتر صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که پیگیری‌های زیادی در زمینه بازگشایی گذر مرز چیلات انجام شده است، یادآور شد: تمام زیرساخت‌های لازم در این مرز را آماده شده و منتظر هستیم طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص نیز از طرف مقامات ارشد کشور موضوع پیگیری شود.

استاندار ایلام اظهار داشت: مرز چنگوله در حال حاضر مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد.

سلیمانی دشتکی ضمن تقدیر از مساعدت های ارزشمند وزارت کشور و دولت در خصوص توجه به مطالبات مردمی در حوزه تقسیمات کشوری در استان ایلام گفت: مردم استان قدردان زحمات دولتمردان در این حوزه هستند.

استاندار ایلام یادآور شد: مردم خواستار پیگیری ارتقای برخی مناطق دیگر چون ارتقای دهستان آسمان آباد به بخش هستند که امیدوارم در این مورد نیز دولت اهتمام ویژه داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار