معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با ذکر اینکه بهزیستی متولی پیشگیری از خودکشی نیست ادامه داد: متولی پیشگیری از این آسیب اجتماعی وزارت بهداشت بوده و سازمان بهزیستی وظیفه انجام اقدامات پیشگیری برای حفظ سلامت اجتماعی از این آسیب را بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 18 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر فاطمه رضوان مدنی در حاشیه سفر به ایلام، با اشاره به مسئولیت اجتماعی که سازمان بهزیستی دارد گفت: یکی از مهمترین اقدام هایی که این سازمان در این زمینه انجام داده انجام طرح های ویژه پیشگیری از خودکشی در پنج استان ایلام، کرمانشاه، همدان، خوزستان و لرستان بوده که دارای بیشترین آمار خودکشی در کشور هستند.

به گفته وی، در این زمینه در این استانها آموزش های بصورت محله محور توسط گروه های خودیار و موسسه های مردم نهاد به مردم این مناطق ارایه شده است.

اطلس خودکشی استانهای کشور تدوین می شود

دکتر فاطمه رضوان مدنی با ذکر اینکه اطلس خودکشی استانهای کشور تدوین می شود، افزود: بر اساس این اطلس آمار خودکشی، علل و عوامل، نرخ، سن، جنسیت و سایر اطلاعات افرادیکه در استان های مختلف کشور اقدام به خودکشی کرده جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از تدوین این اطلس جمع آوری اطلاعات افراد خودکش با توجه به وضعیت بومی هر منطقه بوده تا متناسب با آن اقدام های پیشگیرانه انجام شود.

به گفته وی، تدوین اطلس خودکشی ویژه 31استان کشور تا پایان سال به اتمام رسیده و اقدام های پیشگیرانه برای مقابله و کاهش این آسیب اجتماعی از سال آینده متناسب با اطلس در استان های مختلف اجرایی خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار