مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اهداء بیش از ۳۶۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی به دانش آموزان کم بضاعت استان به ارزش ۹۰ میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 18 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز اظهار کرد: این کمک به دانشن آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی به دانش آموزان کم بضاعت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این فعالیت با شناسایی دقیق، علمی و آگاهانه مخاطبان جامعه هدف، کتاب های کمک آموزشی گاج به طور رایگان توسط «کتابسرا»ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شده است، تصریح کرد: توجه به مخاطبان مناطق محروم از آموزش و تهیه و توزیع و اهدا کتاب های آموزشی گاج که از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار این اداره کل قرار گرفته، از اهداف غایی و حمایتگرانه ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد که خانواده های‌ آنان از تمکن و توانایی مالی مناسبی برخوردار نیستند و اغلب از امکانات کمک آموزشی در قالب های کتاب و نرم افزار محروم‌اند، ما را بر آن داشت تا با بهره گیری از پتانسیل «خانه کتاب و ادبیات ایران» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش و همت و برنامه ریزی "کتابسرا" و نظارت همکاران‌مان در اداره کل و موسسه فرهنگی هنری اقبیم هشت ایلام؛ از کتاب های موجود در این راستا بهره بگیریم و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار دهیم.

خودآموز تصریح کرد: تقویت و تعالی جامعه کتابخوان، منوط به تقویت و بالنده نمودن کودکان و نوجوانان کتابخوان است و هر گاه این جامعه هدف در امور درسی و آموزشی تقویت شود، بی‌شک مخاطبان و خوانندگان کتاب های عمومی و تخصصی در جامعه خواهند شد و سرانه کتابخوانی در جامعه بالا خواهد رفت و این مهم یکی از اهداف کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خودآموز تاکید کرد: طی مکاتبه ای که با اداره کل آموزش و پرورش داشتیم مبنی بر اهدا و توزیع کتاب های کمک آموزشی در میان دانش آموزان مستعد و کم بضاعت استان،قرار شد که معاونت متوسطه ی این اداره کل کتاب های اهدایی را در میان مخاطبان توزیع نماید.

خودآموز ادامه داد:علاوه بر اداره کل آموزش و پرورش استان از این کتاب های کمک آموزشی به تلاشگران و خیرین و تسهیلگران حوزه های اجتماعی و کودک و نوجوان کتاب اهدا شده است.

وی در پایان از تلاش و برنامه ریزی و همت همکاران حوزه ی معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل و مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام در این امر فرهنگی و خداپسندانه تقدیر کرد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار