همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) ۲۳ برگزیده دومین کنگره ملی عقیق و ارغوان در ایلام معرفی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 17 January 2021

 به‌ گزارش تابناک ایلام، اختتامیه این برنامه شامگاه شنبه بصورت مجازی از طریق پخش زنده اینستاگرام برگزار و پیام دبیر کل بنیاد رضوی نیز در این برنامه خوانده شد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی ایلام در خصوص برگزاری این کنگره گفت: امسال در دوم برگزاری، ️بیش از ۲۰۰ اثر شعر با گویش های مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

عمران خودآموز اضافه کرد: این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گفته وی، این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

در این برنامه و بر اساس رای هیات داوران در بخش گویش کردی نورمراد رضایی، حبیب الله بخشوده و قدرت ملکی و در بخش گویش لری رقیه زمان پو، سید اکبر سلیمانی و کیومرث عیسی پره به ترتیب عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در گویش ترکی نیز محمد هوشمندی، تبسم رضا زاده و امیر رسولی به عنوان سه برگزیده بخش اول تا سوم معرفی شدند.

در بخش گویش عربی نیز فواد یورانی ومسعود الحاتمی به ترتیب رتبه اول، عماد الکثیری رتبه دوم، جاسم ابومهدی السلامی رتبه سوم و در گویش خوزی نیز فاطمه عبودی زاده نیز رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین نورمحمد ناصری، سمیه مهری، محمود جهان دیده، سید مصطفی موسوی، علیرضا صدیق، محمد دیلم کتولی، علی سلیمانیان، شکیبا غفاریان و خدیجه نصیری نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار