مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام ؛
مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام گفت: این استان امسال با تزریق بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به دهیاری ها، رتبه نخست کشور را از نظر میزان اعتبارات این حوزه دارد.
کد خبر: ۹۳۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 15 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛سیدحسینعلی موسوی اظهار داشت: این اعتبارات برای دهیاری ها در راستای توسعه و کمک به زیرساخت‌های روستایی و مهاجرت معکوس به ایلام اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: محل تامین این اعتبارات از ماده ۳۸، ۳۹ و ۵۸ دهیاری ها بوده است و بصورت مستقیم ازطریق اداره امور مالیاتی و سازمان دهیاری های کشور برای توسعه زیرساخت های روستایی واریز می شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام به مشکلات و مسایل دهیاران استان نیز پرداخت و افزود: ۲ دغدغه و مشکل اصلی دهیارهای استان در حال حاضر نداشتن درآمد ثابت و جمع آوری پسماند است.

وی اضافه کرد: شرایط برای بیشتر دهیارهای سراسر استان مهیا است که باتلاش و پیگیری مستمر از تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ماشین آلات سنگین بهره مند شوند و از این طریق در راستای ایجاد درآمد پایدار روستایی نقش موثری داشته باشد.

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام اظهار داشت: نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات درحال حاضر با بهره چهار درصد و با هدف کمک به افراد روستایی کم برخوردار با بازپرداخت هفت ساله از طریق بانک های عامل در این استان در حال توزیع است.

موسوی گفت: سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال است که با پیگیری‌های بعمل آمده،‌ این رقم برای سال آینده از طریق معاونت روستایی دفتر مناطق محروم به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار