حجت الاسلام و المسلمین قنبری دیناروند از برگزاری همایش همدلی، همیاری نیرو‌های مسلح با امور ایثارگران در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 15 January 2021
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین  حمیدرضا قنبری دیناروند رییس تیم اعزامی ستاکل نیرو‌های مسلح کشور و مدیر موسسه سرلشکر پاسدار شهید تهرانی مقدم گفت: ایران اسلامی، دشمنان زیادی در حوزه سیاسی، اعتقادی که چشم طمع به آب و خاک و سرزمین مان داشته را دارند که نیرو‌های مسلح غیور ایران اسلامی حافظان مرز و بوم کشور، سد محکمی در برابر این دشمنان در مرز‌های کشورمان هستند.

او با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح با هوشیاری و اقتدار از سرحدات کشورمان دفاع و حراست می‌کنند نیرو‌های مسلح مدافعان حریم ولایت و پرچم حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) می‌باشند.

حجت الاسلام قنبری دیناوند با اشاره به رشادت‌های سرلشکر شهید "حاج قاسم سلیمانی" و شهید "طهرانی مقدم" در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، بیان کرد: نیرو‌های مسلح حافظان آب و خاک کشور و حافظ ارزش‌های دینی در سراسر کشور می‌باشند که شبانه روز با روحیه ولایی از تمامیت ارضی کشور مراقبت و پاسداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام قنبری دیناروند در این همایش شهرستان مرزی دهلران را باید شهر مقاومت از اقوام و طوایف کرد، لر و عرب نامید، اظهار داشت: همه ما به سبب دشمنی‌های استکبار در مقابل استقرار، استقلال و صدور انقلاب اسلامی وظایف مضاعفی داریم و همواره در این راه افراد زیادی به شهادت رسیده اند.

او افزود: دشمن با هجمه سنگین خود می‌خواست نظام نوپای ما را در نطفه خفه کند، اما این اندیشه دیرین الهی برگرفته از اندیشه امیرالمومنین (ع) است که با حضور تمام‌قد امت واحده و مجموعه‌های ناجا، سپاه، بسیج، ارتش، و حمایت‌های مردمی توانستیم هشت سال مبارزه همه جانبه‌ای را در مقابل استکبار داشته باشیم.

حجت الاسلام قنبری دیناروند ادامه داد: در همین راستا اندیشمندان این نظام با همفکری سرداران پشتیبان حریم ولایت، توانستند سناریوی دفاع از کشور را با همت شهید «حسن تهرانی مقدم» و با راه اندازی صنعت موشکی تاسیس کنند تا در مقابل دشمن کم نیاوریم و استقلال کشور را توسعه دهیم و دانشمندان حوزه هسته‌ای هم تلاش جهادی خود را به نهایت رساندند.

او بیان داشت: ایادی استکبار با تاسیس اسلام داعشی تلاش کردند یک چهره منفور از اسلام ایجاد و از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کنند، چون به این باور رسیده‌اند که نظام ما هرگز کشورگشایی نمی‌کند، بلکه فرزندان رهبری عزیز زیر درس و مکتب ایشان جهل زدایی می‌کنند و بینش اسلامی را ترویج می‌دهند.

مدیر موسسه شهید «حاج حسن تهرانی مقدم» اضافه کرد: بعد از این که نقشه‌های شوم دشمن و تحرکات داعش توسط حاج قاسم سلیمانی با شکست مواجه شد سعی کردند بین مردم، دولت و نیرو‌های مسلح انشقاق به وجود آورند، اما ناجای جان برکف، سپاه همیشه در صحنه و ارتش قهرمان در میدان ماندند و در سایه همدلی و مشارکت‌های روزافزون خود اجازه سو استفاده به دشمن ندادند.

او با اشاره به اینکه هدف از این گردهمایی‌ها تجدید میثاق با خانواده شهداست گفت: خانواده‌های شهدا گل‌های بوستان حضرت زهرا سلام الله هستند که امانت‌هایی برای ما گذاشتند، این امانت‌های شرعی و دینی همان رهروی از ولایت فقیه و حفاظت از تمامیت ارضی کشور است که همه باید این وظیفه مهم را به تاسی از شهدای بیشمار میهن عزیزمان با ترویج فرهنگ ایثار و شهارت به انجام برسانیم.

در ادامه این همایش  حجت الاسلام و المسلمین محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران  بیان داشت: شهرستان دهلران خواستگاه و مهد پرورش شهدا و ایثارگران بسیاری است که از زمان دفاع مقدس تاکنون در جبهه امنیت جانفشانی کرده‌اند.

او ادامه داد: هر چه داریم به برکت فداکاری‌ها و روحیه شهادت طلبی شهدا و ایثارگرانی است که پیرو خط رهبری درهمه عرصه‌ها مجاهدات کردند و ان شاءالله که با ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و با تاسی از رهبری عزیز رهرو خوبی برای شهدا باشیم./ع

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار