معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام:
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۲۴ هزار واحد معادل 52 درصد از واحدهای مسکن روستایی استان ایلام مقاوم سازی شده است.
کد خبر: ۹۳۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 13 January 2021

به گزاش تابناک ایلام؛ رضا اسماعیلی  اظهار داشت: تا پیش از زلزله آبان سال ۹۶ در استان حدود ۲۶ درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده بود، اما در سه سال اخیر و با شتاب کار بازسازی و مقاوم‌سازی در روستاهای استان،  این آمار دو برابر شده و به ۵۲ درصد رسیده است.

وی افزود: استان ایلام ۶۰۷ روستای دارای سکنه دارد که بر این اساس، بیش از ۳۲ درصد جمعیت استان روستانشین هستند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان ایلام تصریح کرد: در جریان زلزله و سیل سال‌های ۹۳ تا  ۹۸ حدود ۸ هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و از ابتدای سال ۸۴ تاکنون نیز از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مسکن روستایی حدود ۲۴ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای  ۴۸ درصد واحد باقی‌مانده که شامل ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی است تسهیلات طرح بهسازی مسکن روستایی به صورت سالیانه داریم که از طریق بانک‌های عامل قابل پرداخت است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی اضافه کرد: متقاضیان چنانچه متمایل به نوسازی یا بازسازی واحد مسکونی خود هستند می‌توانند با ارائه مدارک لازم به شعب بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه و پس از اخذ پروانه و تکمیل پرونده نسبت به دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد به صورت قرض‌الحسنه در صورت احداث ساختمان و رعایت ضوابط فنی استفاده کنند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: تسهیلات، بدون سپرده‌گذاری است و  با ضمانت زنجیره‌ای با همکاری بانک‌های عامل پرداخت می‌شود، تقاضا داریم کسانی که در روستا واحدهای مسکونی فرسوده و یا زمین برای ساخت دارند به شعب بنیاد مراجعه و از این تسهیلات استفاده کنند.

 وی گفت: نحوه پرداخت تسهیلات به صورت مرحله‌ای است که با نظارت ناظران نظام فنی روستایی در سطح روستاها شکل می‌گیرد و براساس پیشرفت فیزیکی و رعایت اصول و ضوابط فنی پرداخت می‌شود./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار